Counting down the days - Reisverslag uit Wagenberg, Nederland van Ellen Bever - WaarBenJij.nu Counting down the days - Reisverslag uit Wagenberg, Nederland van Ellen Bever - WaarBenJij.nu

Counting down the days

Door: ellendebever

Blijf op de hoogte en volg Ellen

27 Januari 2012 | Nederland, Wagenberg

Hallo allemaal,

Over precies een week gaat het grote avontuur toch echt beginnen! Op 3 februari om 14:00 gaat het vliegtuig de lucht in en 11 uur later land ik in Bangkok. Het begint nu toch wel echt heel spannend te worden allemaal. De zenuwen beginnen te komen en ik neem langzamerhand al 'afscheid' van een aantal dingen.
Zo zit mijn laatste dagje bij de gezelligste AH van Nederland er inmiddels op. Zondag heb ik een afscheidsfeestje voor de familie en dinsdag voor mijn vriendinnetjes.

Ondertussen staat mijn backpack al een tijdje klaar om ingepakt te worden en om mij de komende 14 weken gezelschap te houden. Maar nu is de grote vraag natuurlijk: "Wat ga je precies doen die 14 weken?". Ik zal het in het kort even vertellen.

Ik kom aan in bangkok en wordt vanuit daar naar Singburi gebracht. Daar verblijf ik in totaal 4 weken. We beginnen met een orientatie week waarin we elkaar leren kennen, maar waarin we ook de thaise cultuur leren kennen. Vervolgens heb ik gekozen voor een boeddistische week en daarna word ik voor 2 weken op een sociaal project gezet. Daarna ben ik 2 weken vrij en heb ik nu nog geeeen idee wat ik dan ga doen. Vervolgens ga ik me 6 weken in Chiang Mai vermaken bij de Girls home. Dat is een weeshuis waar ik vrijwilligers werk ga doen. En tenslotte sluit ik af met nog eens 2 weken voor mezelf (lees: lekker bruinbakken op het strand met een cocktail in de hand).

Dit is dus een beetje het idee van die 14 weken in Thailand. Vanuit daar zal ik jullie op de hoogte houden van mijn belevenissen. Ik ben geen goede blogger, maar ik ga 't gewoon proberen :)

Tot snel xxx ellen

  • 27 Januari 2012 - 17:25

    Linda:

    Hee Ellen!

    Heel veel plezier tijdens je reis door het mooie Thailand! Ik ben benieuwd wat je ervan gaat vinden!
    Veel succes met afscheid nemen op schiphol, want dat zal wel moeilijk worden.. Ik spreek uit ervaring..

    X Linda
    Owja, ook nog gefeliciteerd met het behalen van je rijbewijs ;)

  • 27 Januari 2012 - 17:44

    Juudje:

    Ha die Ellen, heel veel plezier in Thailand. Ik hoop dat je heel veel leuke ervaringen op doet!! Ik zal iedere dag kijken op de site!! Dusse... goeie blogger of niet.... ik verwacht wel wat :P:P Dikke kus van je liefste nicht (makkelijk aangezien ik de enige ben :P:P) en natuurlijk een kus van Rits en Elise!! Tot zondag!

  • 27 Januari 2012 - 19:26

    Anne:

    Heee schattie!
    Wauw echt leuk dat je een blog bij houd, kan ik je gaan volgen hihi
    Morgen ga ik nog even goed afscheid van je nemen want ik ga je 3 maanden niet zien :(
    Ik hoop echt dat je daar internet etc heb, dan kunnen we in ieder geval contact houden
    Kijk je een beetje uit daar?

    Liefs, Anne

  • 29 Januari 2012 - 03:07

    Maartje Huver:

    Hi Ellen,

    Klinkt allemaal super leuk, maar kan me voorstellen dat het ook spannend is.
    Je gaat in iedergeval mooi weer te gemoet.
    Begrijp dat het in Nederland begint met vriezen...

    Groetjes uit het zonnige Auckland, New Zealand.
    Maartje

  • 29 Januari 2012 - 18:56

    Jammer:

    hallo was leuk dat feesje jammer dat je weg gaat wel spannend zo ver weg tot dan je neefje Nard

  • 29 Januari 2012 - 22:52

    Marianne :

    Heel veel plezier in Thailand Ellen

  • 30 Januari 2012 - 13:38

    Marjon:

    Hoi lieve dochter, ja inderdaad ,het gaat nu echt over een paar daagjes beginnen , je grote avontuur.
    Ik ga je hartstikke missen maar ik hoop zo dat je het heel erg goed naar je zin zal hebben.
    Maak er wat moois van meid, geniet van de mooie dingen om je heen en van nieuwe contacten.
    En natuurlijk lekker werken in het weeshuis.

    Het gaat je zeker lukken!!
    Ik ben helemaal geen goede blogger maar nu ben ik super gemotiveerd om er 1 te worden.
    Ik ga je volgen dus kijk maar uit wat je er allemaal op zet.
    Ik stel het best op prijs als je zonder Thai weer lekker naar huis komt over ruim 3 maanden.

    XXXX Moetie.

  • 01 Februari 2012 - 11:38

    Femke:

    ELLEN!! ik wens je zooo onwijs veel plezier, kan niet wachten al je verhalen te horen, of nog belangrijker, JE WEER EENS TE ZIEN. haha! ik had vannacht gedroomt dat je me onverwachts op kwam zoeken hier in cambodja, haha!! Ooohh en ik zag dat je je rijbewijs hebt WOAAAHHH! zoo vet, gefeliciteerd! Fijn dat je dat hebt kunnen doen voor je reis. In iedergeval, we zitten in dezelfde tijdszone, dus hopelijk wordt het makkelijker om te skypen :), we zijn buren :O
    Oke, ik hoop je snel weer te spreken, heel veel plezier met alles JE KAN HET! Dikke kus xxxxx

  • 01 Februari 2012 - 11:38

    Femke:

    ELLEN!! ik wens je zooo onwijs veel plezier, kan niet wachten al je verhalen te horen, of nog belangrijker, JE WEER EENS TE ZIEN. haha! ik had vannacht gedroomt dat je me onverwachts op kwam zoeken hier in cambodja, haha!! Ooohh en ik zag dat je je rijbewijs hebt WOAAAHHH! zoo vet, gefeliciteerd! Fijn dat je dat hebt kunnen doen voor je reis. In iedergeval, we zitten in dezelfde tijdszone, dus hopelijk wordt het makkelijker om te skypen :), we zijn buren :O
    Oke, ik hoop je snel weer te spreken, heel veel plezier met alles JE KAN HET! Dikke kus xxxxx

  • 01 Februari 2012 - 15:48

    NARD:

    ^.^ spannend overmorgen is de dag alweer dat je naar Thailand gaat^.^

  • 02 Februari 2012 - 10:59

    Chanti:

    Misss de Beverr!
    Nu komt het toch wel dichtbij hoor.. MORGEN AL! damn.. en wat gaan we je missen hier in Nederland zeg! Als je maar veel contact houdt met ons hoor...

    If you're tossin and you're turnin and you just can't fall asleep,
    I'll sing a song beside you
    And if you ever forget how much you realy mean to me,
    Everyday I will remind you, ooh

    Find out what we're made of
    What we are called to help our friends in need

    You can count on me! <3

    Komt allemaal goed schatje! Kijke je ogen uit, huil, gil, spring... maar lach vooral heeeeel veel!:) Want zo kennen we jouu :)

    xxx

  • 02 Februari 2012 - 12:02

    Jan En Lia Mureau:

    Hoi Ellen,

    Wij willen je een fantastische tijd toewensen in Thailand. Heel veel plezier, heel veel indrukken en let goed op jezelf! Laat alles lekker over je heen komen en op tijd relativeren. Vooral het weeshuis zal wel indruk op je maken. Mooie foto's maken en die zien we dan wel als je deze zomer naar Frankrijk komt!!!

    Liefs van ons allebei en je wordt gevolgd.

  • 03 Februari 2012 - 11:37

    NARD:

    AAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHH HET IS WEER DE GROTE DAG ELLEN GAAT NAAR THAILAND
    HEEL VEEL PLEZIER EN GELUK IN THAILAND HEB LEUKE DAGEN MAAK MOOIE FOTO'S EN GA LEKKER BRUINEN OP HET STRAND NIET ZO ERG DAT WE JE NIET MEER HERKENNEN TOT OVER 14 WEKEN MAAR WEER
    :) :) :) :)

  • 04 Februari 2012 - 08:40

    Jolanda Donkers:

    Hey Ellen, hoe is het, ben je op je bestemming aangekomen?

  • 04 Februari 2012 - 18:54

    Ton:

    Hoe is het na een lange reis die pas laat begon.?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Actief sinds 22 Dec. 2011
Verslag gelezen: 415
Totaal aantal bezoekers 38989

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2014 - 22 December 2014

Internship in India, Auroville

03 Februari 2012 - 12 Mei 2012

Goodlife in Thailand

Landen bezocht: