daar ben ik weer. - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Ellen Bever - WaarBenJij.nu daar ben ik weer. - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Ellen Bever - WaarBenJij.nu

daar ben ik weer.

Door: ellendebever

Blijf op de hoogte en volg Ellen

08 Februari 2012 | Thailand, Singburi

Haaaallo iedereen,

Het heeft eventjes wat daagjes geduurt, maar hier ben ik weer hoor :).

Ik kan julli iniedergeval vertellen dat ik me echt al helemaal op m'n plek voel hier! Het is super gezellig met zijn allen! Heb het gevoel alsof ik al maanden hier rondloop. Al besef ik me af en toe weer ineens hoe bizar het eigenlijk is om hier te zijn. Meestal heb ik zo'n besef momentje als we in het open busje rijden met zijn allen. Met de haren in de wind, door de mooie omgeving. Ik ben zo hard aan het genieten van alles om me heen :) !! Nouja, niet van écht ALLES. Er is namelijk 1 groot minpunt hier en dat zijn de muggen. Ze zijn echt vreeeeeselijk. Jullie willen mijn voeten en benen niet zien. Het lijkt wel alsof ik een of andere vieze ziekte heb. Ik smeer er heel de dag een of andere vies groen spul op, mijn benen slaan echt al helemaal groen uit. Voor de rest kun je niet eens meer zien dat ik uberhaupt enkels heb, alles is opgezwollen. Erg oncharmant, maargoed. Verder is het allemaal super hier hoor! Ik slaap de laatste twee nachten gelukkig ook wat beter. Eerst kon ik door de hitte gewoon niet in slaap komen, maar dat gaat beter nu.

De introductie week is maandag begonnen. We hebben een leuke groep. Zijn met 14 mensen in totaal. 5 Nederlandse meiden, wat fransen, zweden, engelse, ieren etc.
De eerste dag van onze intro hebben we door het dorpje (singburi) gelopen. Gelukkig niet al te lang, want eigenlijk is elke stap die je zet er een te veel. We hebben tempels en marktjes bezocht. Daarna lekker lunchen met z'n allen. We eten ons hier echt helemaal klem. Het menu is elke dag vrijwel het zelfde: als ontbijt rijst, als lunch rijst en als avondeten... je raad het al.. rijst! Ben ik even blij dat ik van rijst hou.

We zijn bij de op 1 na grootste boeddha van thailand geweest, was erg mooi!! Deze dag hebben we ook nog armbandjes gemaakt van kokosnoten schil. Erg leuk! Janneke en ik hebben een erg leuk, knus plekje gevonden hier in de 'tuin' om lekker chill te lezen. Dat was zooo genieten. Na het avondeten hebben de kinderen van de lokale school een dans voorstelling voor ons opgevoerd. Zo schattig.

Dinsdag zijn we naar Ayuttaya geweest, is een leuke stad hier een uur vandaan. Veel tempels en boeddha's gezien. Dat is echt zo belangrijk hier! Echt absurd. Wel leuk om de lokals te zien bidden enzo. We hebben ook olifanten gezien, maar dat was meer zielig dan leuk. Werden min of meer afgebeuld volgens mij. We hadden nog even tijd voor ons zelf en Janneke en ik zijn op hoeden jacht gegaan. We hebben allebei zo'n mega hoed gekocht, lekker diva-achtig zoals in sex and the city. Heerlijk, een beetje fashionable moet kunnen toch.

We hebben gevaren op de floading market, maar dit stelde hier heel veel voor. De markt was veel leuker toen we er lopend overheen gingen. Onze lieve gids had typisch thais eten voor ons gekocht en wonder boven wonder was het nog te eten ook!! Het was een soort groene pannenkoek met suikerpin achtig iets er in.
S'avonds was het erg gezellig in the twinhouse. Leuke gesprekken met iedereen, erg waardevol. Mijn engels begint ook steeds gemakkelijker te worden. We lagen half 3 pas op bed, dus vandaag waren we niet helemaal fit, maar het was het waard.

Vandaag zijn we hier gebleven en hebben we de thaise taal een beetje geleerd. Er is niet heel veel blijven hangen, maar ik weet iniedergeval hoe ik moet afdingen in het thais. Alvast handig om te weten voor dit weekend, want dan gaan we shoppen in Bangkok :). Ook hebben we heeeerlijk thais gekookt met zijn allen. Het was echt zo lekker! Daarna een verfrissende duik in het zwembad van singburi genomen. Het was echt een fijn dagje vandaag. Heb net een thaise massage genomen. Duurde een uur, en koste 100 baht (= ongeveer 2,5 euro), geniaal toch! Alles is hier zo goedkoop, daar kan ik prima aan wennen hoor :)!

Zometeen maar eens een keer 'optijd' naar bed gaan denk ik! Morgen weer een warme en drukke dag. We gaan volgens mij een schooltje hier in de buurt bezoeken en weer een hoop tempels zien. Daarna gaan we met de groep een hostel boeken voor ons party weekend in Bangkok. Heb er nu al zooooveel zin in! Blijkt echt hard te gaan daar, beetje hangover 2 nadoen. Moet geniaal worden.

Ik ga nu naar mijn gezellig kamergenootjes die al heel de avond slapen. Oke ik moet eerlijk zijn, die oude vrouwen zijn eigenlijk best aardig! En ik heb een nieuw kamer genootje sinds een paar dagen, een salamder! pff naja, ze eten blijkbaar de muggen op dus ik laat het ding maar lekker op de muur lopen. Ik douche trouwens tussen een spin en veel grote rode mieren. Maar ook dat ga ik wel overleven. Ik word op dit moment omsingeld door muggen dus ik ben snel weg!

doeidoei




  • 08 Februari 2012 - 17:14

    Chanti:

    haha, klinkt allemaal ontzettend leuk! En anders lees je nog maar even terug in ons fotoboekje he: Tackle al het ongedierte! Maar dat gaat je zeker lukken!
    Het klinkt zo geweldig allemaal, ben wel een beetje jaloers hoor Ellentje!

    En als ik lees dat je telkens in een zwembad ligt denk ik: DAMN, was ik maar in haar koffer gekropen! Maar ach.. hee.. gelukkig is het hier maar -30 graden... ook lekker... #NOT!

    Ik ga zometeen dus schaatsen, heel vreemd. maar ik zal aan je denken als ik daar sta in de kou, denk jij dan ook een beetje aan mij daar in die heteluchtoven?

    Hele dikkee kus
    Ik mis je !

  • 08 Februari 2012 - 17:14

    Linda:

    Elleeeeen!
    Wat heel erg fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! Erg leuk al die verhalen die je nu al hebt. Wel lekker dat het daar zo rond de 25 graden is, hier is het misschien 28 graden KOUDER!

    Liefssss!

  • 08 Februari 2012 - 17:34

    Heidi:

    ik ben zooooo super jaloers op jou!

  • 08 Februari 2012 - 17:35

    Lau:

    Tienieee!!

    Wat leuk om weer een berichtje van je te lezen! Het klinkt het echt heeel gaaf allemaal:D! Het lijkt me echt een mooi land! Fijn dat je iig al een beetje beter slaapt:) het was ook allemaal nieuw natuurlijk;). En wat fijn dat het zo'n leuke groep is! Dat is ook fijn, en wat top dat het zo goed klikt met Janneke! En met dat andere meisje? is dat ook nog gezellig:P?
    Het is maar goed dat wij daar niet met z'n tweeën zitten met al die beesten, volgens mij maken we elkaar dan helemaal gek want dit klinkt niet echt tof!:O al lijkt het me best vet om te zeggen dat je een salamander als huisdier hebt^^ haha.

    Verder gaat het hier prima! Lekker koud-_-" Ze zijn hier nu echt serieus met de elfstedentocht bezig:O echt absurd! Het vriest alleen niet meer zo heftig dan dat het gedaan heeft (ik ben er blij mee,, sommige schaatsers daarintegen:P) Ze verwachten ook 2 miljoen mensen als het doorgaat en 4miljoen als het in het weekend is?!!? Heerlijk met z;n alle in de kou.. ik kijk het dan wel op tv:D

    Verder gaat mijn stage ook goed, heb er al weer bijna twee weken opzitten:O. Vrijdag mijn verjaardag:D! Doe dan alleen niet heel veel:P miss dat mirthe en menno langskomen maar voor de rest niet veel.. wil eigg ook gewoon gaan dansen(A) en dat met die autoo weer naar huus:P. En ik hoooop dat ik dan met je kan skypen! dat zou echt mega vet zijn:D! Ik ben vrijdagmiddag rond uuhh 2uur thuis.. dus dan is dat bij jou (+9 toch) 11u 's avonds (?!?!?!?!!?wuuut dan ben ik al bijna niet meer jarig bij jou:P) Ik weet niet of dat dit uitkomt voor jou:$. Ik hoor graag weer van je tienie! Ik hou alles in de gate wat je plaatst hoor^^

    Dikke kus! Lau

  • 08 Februari 2012 - 17:59

    Marjon:

    He Liz,
    Wat heerlijk om al deze leuke dingen te lezen,wat heb je toch al veel gezien en al die contacten , klinkt goed hoor!!
    Leuk dat je verschillende nationaliteiten in je groep hebt , dan wordt je toch een beetje verplicht om Engels te spreken.
    Grappig dat je je er al zo snel thuis voelt ,lijkt me wel een fijn gevoel voor je.
    Het lijkt me zo bijzonder om bij die grote boeddha's te staan , echt prachtig!!
    En wat leuk dat rijden in zo'n open busje met de haren in de wind.
    Ik hoop dat je benen snel wat beter worden, dit voelt niet prettig lijkt me.
    Liz, ik verwacht nu natuurlijk wel dat je thuis ook een keer Thais gaat koken.
    Gelukkig dat je van rijst houdt anders heb je wel een probleem denk ik.
    Gezellig dat je met Janneke een chill plekje hebt gevonden in de tuin , lekker met je stylische hoed op, niet verkeerd!!!!

    Ik ga niet reageren op hangover 2 , ik wens je wel heel veel plezier dat weekend in Bangkok, maak het gezellig met je reisvrienden ( kost me wel moeite hoor om niets moederlijks te zeggen).
    Maar ik ga het lekker niet doen.
    Liz, succes met je salamander je spin en de rode mieren , valt toch wel mee?? hmmm!!
    Veel plezier morgen op het schooltje en bij de tempels.
    Doei dikke kus , moetie.

  • 08 Februari 2012 - 18:08

    Nard:

    hé leuk voor je met die hitte ik ben gisteren door het ijs gezakt tot mijn knieën:(:(:(:(
    dat zwemmen hier is niet zo leuk als daar denk ik :):)
    geef je salamander,spin n de rode mieren goed te eten :)
    tot over 93 dagen

  • 08 Februari 2012 - 18:33

    Anja:

    Hoi Ellen,
    Echt leuk om jouw ervaringen te lezen. Ik begrijp dat je maar één dag in Ayuttaya geweest bent, je hebt daar waarschijnlijk niet meer gefietst. Die markten zijn altijd wel leuk om te bezoeken, soms ook wel erg vies hoor! Ik had je nog willen zeggen dat het ontbijt steeds hetzelfde is: naast rijst, altijd toast met ei: maar wel verschillende smaken: gekookt, gebakken, omelet, geklutst. Overigens kun je in Bangkok in Khau San Road heel lekker ontbijten: harde broodjes met tonijn. Maar let op: dat zijn hele grote broodjes. Ook yoghurt met vers fruit is een aanrader!
    De mensen zijn inderdaad erg gelovig: je ziet ze vaak offers brengen en bidden.
    Soms gebruik je wel vreemde woorden: bijv hangover 2: ik vraag me af wat dat betekent. Ik vraag het wel aan Moetie, die schijnt het wel te snappen.
    Gelukkig vallen die oudjes mee, maar dat wist je toch wel! Kijk maar naar de drie Bolletjes.
    Lekker dat je goed kunt chillen daar (wat doe je dan precies?) in de tuin.
    Heb je echt zo'n last van de warmte? Gelukkig dat je af en toe een duik in het zwembad kunt nemen.
    Ik geniet van je verhalen!
    Groetjes!
    Anja

  • 08 Februari 2012 - 19:48

    Nard:

    hoi je slaap nu denk ik tussen de muggen spinnen en rode mieren leuk om mee te knuffelen
    :}:}

  • 08 Februari 2012 - 21:08

    Judith:

    Ha die Ellen!! Super zeg, jouw verhaal! Ik krijg wel de kriebels van die spinnen!! Als ik komende nacht uit bed word gebeld (ik heb namelijk dienst!!) Dan zal ik aan je denken... jij zal dan ongeveer op hetzelfde tijdstip heerlijk in het zonnetje lopen, af en toe een mug doodmeppen (mep er maar namens mij ook 1 dood... ik haat die beesten!!) en genieten van de omgeving. Heb je een foto gemaakt van die groene suikerrspin-achtige etenswaar? Ik moet daar een foto van zien, want ik kan het gewoon niet voor de geest halen hoe zoiets eruit moet zien!! Oja en maak ook een foto van jouw leuke huisdier, meneer De Salamander!!! Zo heb je in Nederland goudvisjes als huisdier..... en daar een salamander :D:D

    Doei doei xx

  • 09 Februari 2012 - 06:01

    Jolanda Donkers:

    Heeeey Ellen, Je hebt al veel gedaan en gezien in een paar dagen zeg!! Fijn om te lezen dat het je allemaal goed af gaat.Wij hier moeten het doen met een weekendje Willingen (AH) ook leuk hoor! Kunnen kiezen tussen snowboarden,skieen,zwemmen,wandelen,vrije tijd. Hotelkamers is voor 3 personen. Gaan in het weekend 10-11 maart. Zaterdagmorgen heel vroeg weg en komen zondagavond laat thuis. Dus lekker fit s''maandags maar komt goed!!! Groetjes XXXXXX Jolanda

  • 09 Februari 2012 - 10:41

    Nina:

    Lieve El, ik ben zoooooooo blij dat je het zo fijn hebt. Echt! :) word gewoon jaloers op je. Ik ga je snel mailen. Geniet liefje!!! Ik mis je wel.

    Heel veel kusjessssss

  • 09 Februari 2012 - 14:21

    Marijke Bolder:

    hoi el lebel ik heb gelezen dat het goed gaat ondanks de muggen en de spinnenik ben blij dat je het naar je zin hebt met mij gaat het ook goed nou groetjes vantante marijke . ps wel lief zijn voor de spin en de salamander iedere dag eten geven nou doei

  • 09 Februari 2012 - 17:43

    Sjany Van Den Hout :

    Hey Ellen, zo te lezen heb je het goed naar je zin...leuk hoor!!!
    Heb je nog mooie foto's gemaakt van die boeddha's..dan mag je er wel een naar mijn mailen als je wilt spaar ze namelijk en een mooie foto die ik in een lijstje kan doen zou ook wel leuk zijn.
    Veel plezier nog en geniet ervan!!!!
    Groetjes uit Hooge Zwaluwe

  • 10 Februari 2012 - 11:30

    Lia En Jan:

    Hoi Ellen,

    Wat een leuke dingen maak jij daar mee zeg, super! Maar goed dat je van rijst houdt. Je wordt ook nog een echte dierenvriend. Muggen, rode mieren, 'n salamander, leuk hoor. Gelukkig hoef je ze niet uit te laten. Ook de markt zal wel leuk zijn. We zien je daar al lopen, al die mensen, al die geuren, geweldig. Nou, een prima weekend in Bangkok en maar weer de groetjes uit Made.

    Lia en Jan

  • 10 Februari 2012 - 11:31

    Jan En Lia:

    Hoi Ellen,

    Nog even dit: we verwachten wel wat hele mooie foto's natuurlijk.

    Groetjes!

  • 12 Februari 2012 - 11:57

    Jeanne Brand:

    hoi Ellen

    wat een leuk verslag van je,kheb een paar keer toch moeten lachen hoor,maar die beesten!is niks voor mij,en die muggen,wat is beter?hier met 10 gr vorst of daar dat lekkere weer.verder lees ik dat je het al beter naar je zin heb,gelukkig.verder nog veel plezier daar en ik lees het wel hoe het met je gaat!!! groetjes uit het koude Nederland

  • 12 Februari 2012 - 16:20

    Mary:

    hey die ellen

    wat fyn om telezen dat je het zo naar je zin hebt.
    had eigenlijk niet anders van je verwacht!!!!!!!!!!!!
    ga je zeker volgen op deze reis.
    wens je nog veel plezier en geniet er lekker van

    groetjes en een dikke knuffel
    je collega,tje

  • 13 Februari 2012 - 17:30

    Wilma:

    fijn te horen dat je het naar je zin hebt , en die enkels komen wel weer terug in ons kikkerlandje.
    ga nu elke dag kijken of je weer een verslagje hebt gemaakt zo kijken wij door jouw ogen ook een beetje mee daar
    nog veel plezier en kijk uit gr

  • 13 Februari 2012 - 20:36

    Bert Fnv Breda:

    Hoi ellen zo zie je nog maar eens wat van de wereld ..Klopt het met de foto van de grote boedha die je bij mij gezien hebt hij is wel groot he
    en wat de muggen betrefd dat had ik je niet verteld maar ik dacht dat je dat wel wist
    en de floeting markt is mooier om te bezoeken te voet maar de tocht er nar toe door de grachtjes is wel mooi om te doen.
    nou de groeten van mij

    Groeten Bert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Actief sinds 22 Dec. 2011
Verslag gelezen: 436
Totaal aantal bezoekers 38994

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2014 - 22 December 2014

Internship in India, Auroville

03 Februari 2012 - 12 Mei 2012

Goodlife in Thailand

Landen bezocht: