sawadee kha - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ellen Bever - WaarBenJij.nu sawadee kha - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ellen Bever - WaarBenJij.nu

sawadee kha

Door: ellendebever

Blijf op de hoogte en volg Ellen

14 Februari 2012 | Thailand, Bangkok

Ik wil jullie allereerst bedanken voor alle lieve reacties. Echt heel leuk om dat te lezen elke keer!!

Op dit moment ben ik in Korat (ofzoiets dergelijks). Volgens mij is het een heeeel klein plaatjes. En nu zit ik écht in de middle of nowhere. (alhoewel, ik heb wel gewoon wifi, dus wat dat betreft valt 't wel mee).

Ik zal weer eens in het kort verslag uitbrengen van de afgelopen dagen. De dagen zijn echt voorbij gevlogen. Donderdag 9 februari: Deze dag zijn we naar de school in singburi gegaan. Dit is de beste school in de omgeving en dat komt doordat ze engelse les krijgen van de toeristen. Erg leuk om te horen dat de engelse lessen dus schijnbaar echt helpen. De kinderen vonden het allemaal helemaal geweldig dat we langs kwamen. Iedereen werd wild, keek je aan, kwam achter je aan gelopen. Na de rondleiding op de school moesten we ons zelf een lange tijd vermaken, dat lukte dan ook prima! Wij besloten om naar de allerjongste kindjes te gaan. Ze waren in het begin erg verlegen, maar toen ze met ons naar buiten mochten kwamen ze helemaal los. Ze wilde heel de tijd je hand pakken en opgetild worden. Dat was echt zo schattig allemaal. Toen de kleine kindjes weer naar binnen moesten zijn we met de ouderen kinderen gaan voetballen. Ik kan je vertellen voetballen met 35 graden is niet echt 'n pretje, maar we hebben met zijn allen heel fanatiek meegedaan en ons team heeft dan ook met 4-1 gewonnen. Het was echt een super leuke middag.

We hebben we hier thuis geluncht en daarna zijn we weer naar een tempel gegaan. de grootste liggende boedha. We konden hem amper zien, want er zaten allemaal zuilen voor, maarja toch een leuk idee wel. Vervolgens zijn we naar een monument geweest waar we ook allemaal gebeden hebben. Vervolgens zijn we naar de heilige vijver geweest. Je blijft hier echt bidden, het is echt abnormaal. We moesten bij de heilige vijver met van die emmertjes aan een stok op de schouder 3 keer water gaan halen uit een put en dat vervolgens in de heilige vijver leeg kieperen. Janneke en ik hebben er helemaal ons eigen ritueel bij verzonnen, dat was serieus zooo grappig. Als ik er aan denk lig ik gewoon weer dubbel. Maarja dat is voor jullie verder niet zo boeiend.
'savonds hadden we een thaise BBQ, best apart maar wel lekker.

Vrijdag 10 februari: Dit is de laatste dag van onze introductie week alweer. Het is echt voorbij gevlogen. Echt extreem. Deze dag was verder niet heel boeiend. We moesten op een gegeven moment echt heeel veel trappen lopen en het was zooo warm. Eenmaal boven aangekomen zou je iets heel moois verwachten maar er was serieus geen hol te zien. Daarna moesten we een hele klim maken op onze slippers over rotsen. En again gewoon niks te zien. Beetje teleurstellend. Als laatste stond de monkey tempel op de planning. Dat was wel echt bijzonder. Die apen liepen daar gewoon door dat dorp heen, ik vond het doodeng, maar heb uiteindelijk de apen nog eten gegeven. Ze waren zo enthousiast dat ik op de grond viel, beetje voorschut.
's avonds zouden we eigenlijk naar bangkok vertrekken voor het weekend, maar dat is er uiteindelijk niet meer van gekomen helaas. Maar we hebben gezellig met z'n allen bij de bar gezeten tegenover ons twinhouse. Het was echt een mega gezellige avond, met leuke muziek. leuke mensen en lekkere cocktails. Verder geen details.

Zaterdag 11 februari:
In het weekend doe je eigenlijk vrij weinig hier. We hebben een beetje uit kunnen slapen en zijn daarna meteen naar singburi swimmingpool vertrokken met z'n allen. Het was een relaxt dagje. 's avonds weer naar de bar, maar dat stelde niet veel voor.

Zondag 12 februari:
Lekker uitgeslapen en weer lekker gaan zwemmen. Dit keer zijn we naar het zwembad bij de school gegaan voor wat afwisseling. Die kinderen daar vonden het helemaal geweldig. Op een gegeven moment was iedereen van de twinhouse al terug en was ik nog de enige toerist, dus heb heel de tijd met die kinderen in het water moeten spelen omdat ze je zo interessant vinden. Was eigenlijk ook wel heel gezellig hoor :) 's avonds zijn we voor de verandering naar de bar geweest. En dit keer was het weer een erg gezellige avond. Leuke nieuwe mensen in de twinhouse. We hebben het niet al te laat gemaakt, want janneke en ik moesten onze spullen nog pakken voor culture week.

Maandag 13 februari:
Iedereen gaat vanaf deze week zegmaar zijn eigen programma volgen. Dus de intro groep valt nu uit elkaar en we gaan allemaal een ander project doen. Janneke, johnny, joe en ik zitten met z'n vieren op culture week. De eerste dag hebben we voornamelijk in het busje gezeten opweg naar onze nieuwe plek. We hebben 7 uur gereden en hebben een tussenstop gemaakt bij een waterval waar we mochten zwemmen. Dat was echt heeeel mooi!!! De rest van de dag weinig gedaan. We zitten in een mooi huisje. Heerlijke bedden, warme douche, tv, wifi.. wij vermaken ons prima!

Dinsdag 14 februari:
VALENTIJNSDAG. Helaas niks van te merken ofzo, maarja toch wel een leuk idee.
We moesten vandaag om 6 uur op staan, weet nog steeds niet waar dat voor nodig was, want we hebben om half 8 pas het busje gepakt richting de monniken om hen eten te brenge als offer. Was een beetje vaag allemaal. Daarna zijn we naar een tempel gegaan waar we weer een monnik hebben ontmoet en waar we moesten bidden. Hij nodigde ons uit voor een lunch in de tempel, dat was wel leuk. Dit is ook de tempel waar we in de nacht van woensdag op donderdag gaan slapen! Daarnet hebben we geleerd hoe je zittend, staand, lopend en liggend moet mediteren. Verder hebben we deze dag voornamelijk niks gedaan. Lekker op bed gelegen, gegeten en zometeen gaan we karaoke doen.

doeidoei

• 14 Februari 2012 - 11:46

Judith:

Zo te horen waren het weer leuke dagen.... 35 graden.... heeeeeeerlijk.... hier is het gelukkig aan het dooien....Het is gewoon alweer +6 graden LOL!! Niet te vals zingen zo direct he.... en ook niet te hard anders horen wij het misschien nog wel.... dat hoeft niet :P:P

• 14 Februari 2012 - 11:48

Daddy Cool.:

Mijn eerste reactie op dit verslag is dat het toch wel heel vermoeiend moet zijn dat vrijwillgerswerk.
    Beetje voetballen en naar het zwembad, naar de bar en uitslapen.
    Ik ben wel benieuwd wat de monniken de hele dag aan het doen zijn.
    Het lijkt mij erg leuk om zoveel van het land en de cultuur te zien.
    Lekker genieten en af en toe aan ons denken.
    Niet teveel natuurlijk want dan wil je misschien weer snel naar huis. Ha, Ha.

Een langzaam opwarmende Daddy Cool.

• 14 Februari 2012 - 12:03

Marjon:

He Liz, wat fijn dat je toch kans hebt om wat te schrijven.
    Ik geniet ook zo van al die lieve reacties van iedereen, echt hartverwarmend!!
    Maar wat maak je toch veel mee het is voor ons erg moeilijk voor te stellen .
    Het klinkt allemaal superleuk!!
    Maar wat goed om te lezen dat die Engelse lessen ook echt helpen , ga je dat na deze week ook doen op het schooltje ??

Wat fijn dat je zo dicht bij een zwembad zit , is wel ideaal, en ook zo tof dat je dan tussen de bevolking bent dat lijkt me zo bijzonder.
    Dat barhangen is ook niet verkeerd , dan komen er vaak de beste gesprekken op gang , hmmmm.

Wat een end rijden voor de culture week maar goed , dan heb je ook wat, een lekker bed en warme douche.
    Onvoorstelbaar dat je steeds weer tempels bezoekt , de een waarschijnlijk nog mooier dan de ander.Heel apart dat je in een tempel gaat slapen toch niet samen met de monniken????

Fijn dat je deze week met z'n vieren bent , is toch gezelliger dan in je uppie.
    Dat mediteren op alle mogelijke manieren moet je me ook maar eens leren lijkt me heel apart,

Ellen , geniet weer van deze bijzondere Boeddhistische week , je maakt het misschien niet vaak meer mee.

Slaap lekker morgenavond in de tempel en ik schrijf je gauw weer ,
    Dikke kus van je moedertje.X

• 14 Februari 2012 - 13:11

Chanti:

haaaai lieve ellen!
    Wat een geweldige verhalen weer! We gaan snel weer eens skypen he, echt diepschamend maar heb nog steeds geen
    microfoontje gekocht,beetje drukke weken!
    Hele dikke kus
    gpas goed op jezelf!

• 14 Februari 2012 - 14:32

Jezus:

Hee Lo, Zo te lezen heb je het daar wel erg leuk ! Heerlijk dat weer zeg! Hier begint het inderdaad ook al wel te dooien, de sneeuw is weg, het is nu regen geworden haha. Alhoewel het hier in het mooie Zeeland (haha) aardig vaak zonnig is. Veel plezier nog deze week met de boeda's ! XxX

• 14 Februari 2012 - 18:35

Ton :

Erg leuk om weer te lezen wat je allemaal doet. Hier valt niet veel te doen met alleen maar nattigheid buiten. Hopelijk heeft Huib ook een goede Valentijnsdag gehad in zijn toko. Nou groetjes en tot de volgende keer, ook van Elly

• 15 Februari 2012 - 17:19

Charissa:

Heee meisje,

Wat leuk om je verslagen zo te lezen!!
    Erg leuk om op de hoogte te blijven en wat maak je veel bijzondere dingetjes mee!
    Geniet er maar van.

Kusxx

• 15 Februari 2012 - 18:23

Joke Koolen:

Nou, ik zie dat je je wel vermaakt. Een grote vakantie is het tot nu toe. Je komt wel op bijzondere plaatsen. Staat ook iets meer bij de mensen, dan dat je een georganiseerde reis doet.
    Veel plezier en ik zal je volgen,

Groetjes,
    Joke

• 15 Februari 2012 - 20:35

Anja:

Lieve Ellen,
    Jammer dat je niet meer naar Bangkok bent geweest, daar zijn zulke mooie tempels en paleizen. Hoewel, je hebt al veel tempels gezien begrijp ik! De Thai zijn een gelovig volkje. Toch blijft het prachtig, vind ik.
    Het intro programma zit niet echt vol, je kunt volgens mij veel chillen. Heb je ook gelegenheid om zelf iets te ondernemen met een paar andere jongeren?
    Hoe is het met de hangovers, ben je al aan nummer 3 toe?
    Leuk om de schooltjes te bezoeken: onbegrijpelijk dat ze met zo weinig materiaal nog iets kunnen leren, vind je niet? Viel het jou niet op dat de kinderen daar zo gemotiveerd zijn? En nieuwsgierig, iedereen vraagt: what's your name? Where do you come from? Op een gegeven moment zeggen wij dan wel eens: "from Heaven". Ze weten helaas niet waar dat ligt!!

Wel fijn dat je zo'n leuke groep hebt en dat je met z'n vieren het culture program volgt. Ik ben benieuwd wat je allemaal gaat bezoeken.
    Het nadeel van zo'n Aziatisch land is dat de afstanden enorm zijn, of liever gezegd, over een relatief korte afstand doe je al gauw uren. Dat lijkt me niet lekker voor jou met je wagenziekte!
    Over die verschillende standjes bij het mediteren moet je mij en moetie maar eens bijpraten!

Ik wens je heel veel plezier tijdens de komende week en ik kijk uit naar je volgende verslag!
    Groetjes, Anja

• 18 Februari 2012 - 09:30

Lia Mureau:

Hoi Ellen, ik heb van je vader gehoord dat het plaatsen van de foto’s niet wil lukken. Het eerste jaar van ons bezoek aan de weeshuizen zaten wij ook met dit probleem. Na wat puzzelwerk gaat het nu heel simpel en snel. Misschien heb je hier wat aan, we zien het wel!!
    • Log in op je site waarbenjijnu.nl en ga naar foto plaatsen.
    • Ga vervolgens naar easyupload en dowload het progamma en sla het op op je laptop
    • Selecteer de fotobestanden vanaf je computer
    • Klik op "Upload files"
    • Even wachten en ... klaar!
    • Je kunt ook nog tekst bij de foto’s plaatsen
    • Het is beter om een map aan te maken van de foto’s die je gaat plaatsen.
    Dan kun als je de foto’s gaat plaatsen de map invoegen. Dit gaat wat sneller.

Succes Ellen, gaat zeker lukken nu!

• 18 Februari 2012 - 09:44

Jan En Lia:

Hoi Ellen,

We hebben gisteravond met je vader zitten kletsen en ook over het plaatsen van je foto's gehad. Lia stuurt je een gebruiksaanwijzing.
    Allemaal wel super wat je allemaal meemaakt. Je moet met die monniken echt heel veel bidden en mediteren, dan komt het helemaal goed. Je moet ze nog eens vragen of je ook slapend kunt mediteren. Het spelen en omgaan met die kleintjes komt ons heel bekend voor. Ze claimen je zolang je bij ze bent. Maar wel verschrikkelijk leuk. En dan die temperatuur. Heerlijk! Hier is de sneeuw weer gelukkig verdwenen, maar we zitten nog lang niet aan de 20 graden, laat staan aan de de 30!
    Ellen, hou je haaks daar en geniet en geniet van je tijd daar.

Groetjes,

Lia en Jan