van het zuiden naar het noorden - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Ellen Bever - WaarBenJij.nu van het zuiden naar het noorden - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Ellen Bever - WaarBenJij.nu

van het zuiden naar het noorden

Door: ellendebever

Blijf op de hoogte en volg Ellen

22 Maart 2012 | Thailand, Chiang Mai

jeeeetje, vandaag zit ik gewoon alweer precies op de helft van m'n reis!! Het geeft me een dubbel gevoel. Aan de ene kant vind ik dat ik al heeeel lang weg ben en is het een onwijs gek idee om nog eens net zo'n lange tijd hier te zijn. Maar aan de andere kant ben ik er ook nog laaaang niet aan toe om weer naar Nederland te gaan. Dus eigenlijk is het wel prima zo.

Ik zit inmiddels alweer in chiang mai. Dit is een stad in het noorden van Thailand. Heeel anders dan centraal thailand en het zuiden (waar ik tot nu toe heel de tijd ben geweest). Dit is meer het echte thailand. Ik heb het dan ook best moeilijk gehad hier in het begin. (Nog steeds wel een beetje eerlijk gezegd, dat is ook de reden dat ik even niks heb laten horen. Wilde graag positieve dingen kunnen vertellen en daar had ik de afgelopen dagen even geen energie voor. Maar het is hier zoo compleet anders dan bijvoorbeeld Bangkok. Ik voelde me daar veel meer thuis, maar hier begint het ook al langzaam te komen. Gewoon even heel erg wennen!

Ik zal weer even kort vertellen wat ik de afgelopen tijd heb meegemaakt. Het is echt alweer bijna 2 weken geleden volgens mij dat ik iets heb geschreven op deze blog. Ik weet zelf al amper meer wat ik allemaal gedaan heb in die tijd, ik zal eens diep nadenken.

Ik was dus gebleven bij Koh Tao. Jeeeetje wat is dat lang geleden hej! Nou ik was daar dus 1,5 week strandvakantie aan het houden met Janneke. We hebben gesnorkelt en voornamelijk gewoon heeel hard gerelaxt. halverwege de week zijn we naar een ander eiland vertrokken; koh Samui. Daar verbleven we in een heel fijn guesthouse. Lekker goedkoop, maar alles was er prima geregeld. Drie gezellige Nederlandse gasten ontmoet op de boot naar Samui. Donderdag 8 maart zijn we savonds naar Koh Phangnan vertrokken voor een heftig avondje fullmoonparty. Nouja, laat dat heftig maar achterwege, want zo heftig was het niet hoor. Ik had heele hoge verwachtingen omdat dit het feest is waar iedereen over praat. Dit MOET je blijkbaar meemaken. Nouja het was erg leuk hoor, maar niet echt een once in a lifetime experience. Wel lekker los gegaan op de leuke muziek op het strand met zijn allen. Hele leuke sfeer. Tussen al die 30.000 mensen zijn we zelfs die drie leuke gasten(rutger, kjell en Cas) nog tegen gekomen toen we stonden te bodypainten. Dat bodypainten was trouwens wel echt vet!!!! Ook ben ik Daniel en Mariken uit Alkmaar weeeer tegengekomen. Hoe toevallig! Met z'n allen hebben we er een toffe nacht van gemaakt. Met de boot van half 9 weer terug naar ons eigen eiland waar we de rest van de dag vrij weinig hebben ondernomen. 's avonds filmavondje met rutger,kjell en cas en de volgende dag weer een hele lange reis van koh Samui naar Bangkok.

In Bangkok hebben we Jolijne opgezocht. Jolijne is een meisje waar we al contact mee hadden in de twinhouse en die tegelijk met mij toevallig ook naar Chiang Mai ging, naar het zelfde project. Nog wat leuke daagjes met z'n drieen doorgebracht in bangkok. Heerlijke massages gehad. Maandag avond was het dan zover, ik moest afscheid nemen van m'n lieve lieve vriendinnetje Janneke. Ik vond het echt echt heeel kut. Baal er nog steeds wel heel erg van, maarja zo gaat dat nu eenmaal. Jolijne heeft me lekker opgevrolijkt en dat was dan ook echt meteen gezellig met haar :)!!
We hebben in bangkok nog even heftig geshopt een dagje. Heb allerlei leuke spulletjes naar huis gestuurd zodat ik ze niet mee hoef te sleuren in m'n backpack. Toen ik leuke schilderijtjes uit stond te zoeken, stond Jolijne perongelijk op de staart van een kat. Die kat viel haar dus ineens aan en heeft haar gebeten.We dachten eerst dat ze gewoon gekrabt was, dus we hebben de wond schoongemaakt en verder niks meer mee gedaan. Maar later zagen we toch wel echt tandafdrukken, dus nu moet ze hier 5 rabies prikken halen!! Echt gruwelijk, maar wel weer een belevenis. We kunnen er nu ook echt heel hard op lachen. Het was gewoon zo'n absurde situatie. Ik krijg alweer de slappe lach als ik er aan denk.

Dinsdag 13 maart zijn Jolijne en ik met de nachttrein van bangkok naar Chiangmai vertrokken. Een rit van ongeveer 15 uur. Hebben prima kunnen slapen. Ook dit was echt weer een geniale belevenis. Zo'n trein ziet er echt absurd uit. De hele rit hebben we weer in een slappe lach gelegen.
Toen we hier aankwamen in Chiangmai zijn we meteen naar het ziekenhuis gegaan voor jolijne's eerst rabies prik. Het ziekenhuis is hier heel verzorgd, fijn idee!

Ik zit nu inmiddels alweer iets meer dan een week in Chiang Mai in het 'Friends for asia volunteer guesthouse'. Hier moest ik dus heeeeel erg wennen. Ik vond het in het begin eerlijk gezegd echt vreselijk. Hele andere mensen dan in de twinhouse en gewoon ook een heel andere organisatie hier. De eerste dag dat we hier waren kregen we te horen dat het project waar we voor kwamen niet eens meer bestond. Echt zoo schraal. Nu doe ik gewoon orphanage ipv girlshome. Het maakt ook allemaal geen verschil hoor, maar toch wel weer typisch.

Onze eerste week vrijwilligerswerk in de orphanage zit er bijna op. Leuke week gehad. Eerste moment dat we daar aankwamen was een beetje awkward. Niemand wist wat we daar konden doen. Er is eigenlijk ook echt niks te doen. Er is een beetje gras en er staat een open hut met 3 tafels en bankjes en dat is de hele orphanage. Verder is het project wel echt leuker dan ik had durven denken. De kinderen zijn gewoon onwijs lief. Ze komen heel de tijd aan je hangen en knuffelen en spelen. Wel vervelend dat ze geen woord engels spreken, echt helemaal NIKS. Dus je kunt niet met ze communiceren.
Maandag hebben we vrijwel de hele dag haren zitten vlechten, wat eigenlijk echt wel heel leuk was. We hebben van de kinderen geleerd hoe je je haar op een hele mooie manier moet invlechten! Daarna zijn we met z'n allen naar de hot springs geweest. Erg mooi. Ook leuk voor de kinderen, want die hebben nu vakantie. De meeste kinderen zijn naar huis deze vakantie, maar de kinderen die nog wel in het weeshuis zitten doen dus regelmatig leuke dingen. Daar ben ik erg blij mee, anders zijn de dagen toch wel lang hoor! Dinsdag zijn we sochtends heel veel eten gaan kopen in de makro voor het weeshuis. Leuk om te zien waar het geld dat we betaald hebben naar toe gaat. De kinderen waren heeeeeeel erg blij met het eten. Brood is voor hun iets heel luxe, dus dat hadden we gekocht. Helemaal geweldig natuurlijk.
Smiddags zijn we gaan koken voor de kinderen en na de lunch hebben we voornamelijk met stenen gespeeld.. Uhu ja precies, met stenen. Zo knap dat ze zich kunnen vermaken met stenen.
Woensdagochtend hebben we met ze getekend en gewoon een beetje geknuffeld en smiddags zijn we naar het zwembad geweest met z'n allen! HEEEEELL mooi zwembad met nog mooiere villa's er rond om heen. Heb gelijk even naar de prijzen geinformeerd. Stelt ook allemaal niks voor hoor, omgerekend 60.000euro voor een mega dikke villa! Ik zal het mee naar huis nemen, misschien dat papa en mama er eens naar kunnen kijken :P?!
Vandaag hebben we armbandjes gemaakt. De meisjes hebben ons geleerd hoe dat moet, kei tof! Nu hebben we een stuk of 20 armbandjes en ringen. jaja, geen idee waar je 't allemaal moet laten, maargoed.

Ik ga zometeen lekker slapen. Kan mijn rust wel gebruiken. Het vrijwilligerswerk is een stuk heftiger dan in de twinhouse. ik ben na zo'n dag echt moe. We gaan wel elke avond nog gezellig het stadje in om daar lekker te eten, maar daarna gewoon rustig op de bank GTST kijken of een boekje lezen. Vorig weekend zijn we wel gaan stappen hier. Was ook erg gezellig en sfeervol. Leuke mensen, zelfs 'bekenden' van bangkok hier in chiang mai tegengekomen. Dat zijn dan de leuke dingen!

Aankomend weekend gaan Jolijne en ik op trekking! Dat moet echt geniaal worden!! Heb er mega mega veel zin in!!!!! We hebben 'n tweedaagse trekking. Zaterdag gaan we op olifanten rijden en naar de hilltribes en daar slapen we dan ook. En de dag daarop gaan we door de jungle lopen, naar watervallen, wildwater raften en bambooraften! Klinkt iniedergeval super tof, dus ben benieuwd hoe het gaat zijn! Ik zal het wel laten weten tegen die tijd :).



Ik ben er weer vantussen!
Later xxxx


  • 22 Maart 2012 - 15:43

    Chanti:

    leeukeee verhalen weer ellebel! Is je heimwee weer een beetje weg?ik hoop he tzo,want dat moeten we niet hebben he.

    Ik hoop dat er snel weer een nieuw verhaaltje komt!

    Ik kijk erna uit!
    Dikkeee kuss
    je vriendinnetje

  • 22 Maart 2012 - 16:25

    Lau:

    Schatje!
    Volgens mij gaat het wel goed met je:) blijf de positieve dingen zien hea! En geniet ervan;) wat gaaf ey zo'n tocht:D neem je dan je camera mee(a)?
    In Nederland zien we ook eindelijk het zonnetje:D echt heerlijk!

    Ik mis mijn lieve buurmeisje wel hoor:( maar dat maken we sowieso weer goed in Bulgarije<3!!

    Enjoy honey!

    Dikke kus!

  • 22 Maart 2012 - 16:55

    Elise:

    Time flies! Kan me nog wel herinneren dat jullie net in the Twinhouse aankwamen en dat je je nog zo'n zorgen over de lange tijd die je moest overbruggen in Thailand. En nu zit je al op de helft!! Super tof wat je allemaal doet, ben echt jaloers, wou dat ik ook nog naar Chiang Mai had gekund.. Dus geniet er maar volop van! Dikke kus!

  • 22 Maart 2012 - 20:31

    Liesbet:

    Hoi Ellen, hoorde van je moeder al de berichten dat je het ontzettend naar je zin hebt. Sorry, kom nu pas voor het eerst op je site. Zal je reisverhalen nog gaan lezen. Het is vast de tijd van je leven. Hoop dat de komende weken je ook veel moois gaan brengen. Geniet er van! Heel veel lieve en hartelijke groeten van Liesbet. Je weet wel, die van je vorige " tijd van je leven" periode.

  • 22 Maart 2012 - 22:49

    Marjon:

    Hey Lizzie,

    Heerlijk om weer een gezellig verslag van je te lezen.
    Ik ben erg blij dat je jezelf nu wat beter op je gemak voelt , het lijkt me ook erg wennen , het noorden is inderdaad het echte Thailand.Totaal anders dan centraal Thailand.
    Je voelde je zo snel thuis in het Twinhouse en Bang kok had ook je hart gestolen.
    Dus heel logisch dat dit giga wennen is en dan vooral als het hele project niet meer blijkt te bestaan.

    Ik heb trouwens enorm genoten van de leuke foto's , de strand foto's zien er niet gek uit wat zullen jullie het leuk gehad hebben .
    En die full moon party , heftig zat toch met 30.000 mensen op het strand dansen.lijkt me toch heel bijzonder!!
    Hoe krijg je het voor mekaar om die 3 leuke gasten daar weer te ontmoeten ,laat staan Daniel uit Alkmaar.
    Ongelooflijk !!

    Wat zal het afscheid met Janneke zwaar geweest zijn jullie konden het vanaf dag 1 goed met mekaar vinden , het was al heel bijzonder dat jullie allebei lang op het eerste project zaten.
    Ik hoop dat Janneke het ook nog steeds goed naar haar zin heeft voor haar gaat het al erg opschieten.
    Ik ben blij dat je weer een maatje hebt , het lijkt mij toch veel leuker om samen op te trekken, maar wat bizar van die kat, fijn dat jullie er nu om kunnen lachen , ik hoop dat het goed gaat met Joleine.

    Een hele ervaring om met zo'n nachttrein te reizen , het ziet er op de foto's ook erg grappig uit.

    Ik ben echt heel blij voor je dat het nu erg leuk is in het weeshuis, toch jammer dat veel kinderen naar huis gaan in de vakantie , je vraagt je af wat hun thuis is , ik dacht eigenlijk dat het weeshuis hun thuis was.
    Wat lijkt het me bijzonder om met die kindjes op te trekken , het ziet er zo leuk uit op de foto's volgens mij is het nog lastig als je daar weer weg moet.

    Erg leuk dat jullie s'avonds ook vertier hebben , gezellig om in het stadje te eten en af en toe te partyen.
    Grappig dat je dan bekenden tegenkomt van Bangkok lijkt me zo speciaal.

    Ik hoop dat je nog veel plezier hebt in het weeshuis met haren vlechten , stenen spelen, zwemmen , armbandjes maken, en heerlijk eten koken, dit is zo speciaal voor die kindjes en misschien nog wel specialer voor jezelf!!!!
    Geniet van alles om je heen , en de ene dag zit het eens wat tegen en de andere dag is weer zo bijzonder.

    Oh ja , kijk ff uit met die trekking , kom weer heelhuids terug , ja sorry ik blijf toch je moeder .
    Ik ben blij dat je er foto's bij hebt gedaan , kan ik er af en toe eens naar kijken.
    Niet te geloven trouwens dat je alweer op de helft bent , ik vind het helemaal niet erg dat het zo snel gaat.

    Meisje maak er weer een mooie tijd van , tot gauw weer, heel veel liefs van je moedertje.


  • 23 Maart 2012 - 08:16

    Martijn M.:

    Heej Ellen! Ik lees zo af en toe je reisverslagen, maar het lijkt me dat je er erg goed aan hebt gedaan om naar Thailand te gaan. Leuk om je avonturen en je belevenissen te lezen en heel veel plezier op de trekking!

    Groet, Martijn

  • 23 Maart 2012 - 08:42

    Jan En Lia:

    hoi ellen,

    zijn net terug uit frankrijk en vallen gelijk weer met de neus in de boter. wat een fantastische tijd maak je me zeg! is echt puur genieten. met je vriendin is het, na de beet van de kat, gelukkig goed afgelopen. en, een paar prikjes daar kom te toch wel overheen. aanstaande zaterdag zien we je ouders en dan kunnen we even gezellig bijkletsen. nou meid, het ga je goed en de groetjes uit een zonovergoten made.

    lia en jan

  • 23 Maart 2012 - 21:54

    Nard:

    hey ellebel. Hoe is het er mee je hebt heel wat getypt net als je moeder.Het is hier lekker warm 21 graden heb al gezwommen in ijswater erg koud daar is het ook lekker warm... hoop ik ha wij gaan al aan de musical beginnen hopelijk ben je op tijd terug tot over vele dagen oh ik zou het bijna vergeten ben bijna jarig nog 14 dagen kan niet wachten tot je terug bent.

  • 24 Maart 2012 - 12:59

    Judith:

    Ha die Ellen! Wat een gave foto's zijn dat weer! En geniet er maar van want: Time flies when you're having fun!

  • 25 Maart 2012 - 09:07

    Ton En Elly:

    Ha die Ellebel,

    Wat weer een leuk verslag om te lezen. Vooral omdat het eigenlijk een grote hapening / vakantie is waar voorlopig nog geen einde aan komt. Fijn dat je het zo erg naar je zin hebt. We hebben weer genoten van de mooie foto's en natuurlijk van ons mooie nichtje dat erop staat. Maak van de tweede helft ook maar een fijne tijd. Groetjes
    Ton en Elly

  • 25 Maart 2012 - 11:30

    Wally:

    Hoi Ellen.
    Ik ben blij dat ik weer 'n gezellig verslag van je mocht lezen. Ik zie het bijna voor m'n ogen gebeuren zo levendig beschrijf je je belevenissen. Jammer dat je van Janneke afscheid hebt moeten nemen, en weer goed dat je Jolijne er voor je is.
    Ik vind het ook erg fijn om de foto's te zien waar je op staat te stralen.
    Ik zie weer vol verwachting uit naar je volgende reisverslag.
    Maak er weer wat leuks van.


  • 03 April 2012 - 19:32

    Anja:

    Ellen,

    Sorry dat ik nu pas je verslag lees! Kun je dit nog wel lezen, want er is al weer een ander verslag binnengekomen, ik snap ook niks van zo´n blog! Dat andere verslag ga ik direct lezen.
    De tijd gaat hier ook zo enorm snel, niet te geloven dat je nu inmiddels al weer ruim over de helft zit.
    Wat leuk dat je nu ook foto´s hebt gestuurd!!
    Kun je misschien een subtitle geven bij vreemde woorden (bijv: awkward)?
    Je hebt goed gezien dat die kinderen dar met weinig materiaal toch voldoende lol in hun leven hebben. En dan te bedenken wat voor spullen kinderen hier allemaal hebben!
    Hopelij vind je je draai in Changmai, het is veel rustiger dan in Bangkok, maar je zult zeker van die trekking genieten: zeker een bezoek aan een hill tribe is erg leuk. Ik ben benieuwd waar jullie overnachten. Wij hebben toen drie nachten in een soort hutjes op palen geslapen, met zijn achten naast elkaar en de varkens en kippen onder ons. De toilet was in de bosjes, wassen kon in de rivier. maar het was de moeite waard: als je bij die stammen komt dan geniet je van het feit dat je dit mag meemaken.
    Ik ga nu snel je andere verslag lezen!
    groetjes,

    Anja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Actief sinds 22 Dec. 2011
Verslag gelezen: 861
Totaal aantal bezoekers 38985

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2014 - 22 December 2014

Internship in India, Auroville

03 Februari 2012 - 12 Mei 2012

Goodlife in Thailand

Landen bezocht: