Hilltribe trekking - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Ellen Bever - WaarBenJij.nu Hilltribe trekking - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Ellen Bever - WaarBenJij.nu

Hilltribe trekking

Door: ellendebever

Blijf op de hoogte en volg Ellen

30 Maart 2012 | Thailand, Chiang Mai

Daar ben ik weer eventjes.
Ik zou jullie nog laten weten hoe mijn trekking was geweest. Nou, zoals jullie misschien wel hadden gelezen in mijn vorige verslag had ik er onwijs veel zin in. En ik kan je nu vertellen dat het ZWAAAAAAAAAAAAAAAR was! jeeezus, echt ik heb nog nooit zoveel gelopen in 2 dagen.

We werden bij ons hotel opgehaald en naar de karen longnecks (dat zijn thaise bergvolkeren) gebracht. In totaal zijn er ongeveer maar 200 karen longnecks in heel thailand. In het dorp waar wij heen gingen leefden er 25 longnecks. Het idee om deze stam te bezoeken was wel leuk, maar het was een onwijs toeristische plek. Je kon dus helemaal niet zien hoe die mensen echt leven. Het leek meer 'n toneelstuk, alsof die mensen 'sochtend die band hun nek doen, daar de hele dag gaan zitten en vervolgens 'savonds die band weer van hun nek halen. Het zag er allemaal een beetje nep uit. Als je een foto wilde maken gingen ze gelijk helemaal poseren enzo. Dat was dus wel een tegenvallertje, ik had het heel anders verwacht. Maar, het zijn wel hele vriendelijke en gastvrije mensen! We zijn hier een halfuurtje gebleven. Hebben daarna wat marihuana planten bewondert die in dat dorp langs de weg groeiden. Echt geniaal. De gids begon er natuurlijk weer gelijk tegen ons over te praten, omdat wij Nederlanders zijn. Dat is trouwens wel een beetje gestoort hier hoor. Overal waar je komt, iedereen die je ontmoet gaat er vanuit dat je drugs gebruikt en bij je hebt als je zegt dat je uit Nederland komt. Vaag.

Na ons bezoek aan de longnecks en marihuana planten zijn we door gereden naar het olifantenkamp. Ik keek hier van te voren erg naar uit. Had heel veel zin om op een olifant te rijden, maar toen ik eenmaal op die olifant moest klimmen was het enthousiasme ver te zoeken. Jolijne en ik moesten natuurlijk op de grootste/hoogste olifant! DOODENG! Toen we er eindelijk op zaten en de olifanten allemaal gingen lopen bleek dat precies wij geen mahout (mannetje die de olifant in bedwang houdt) voorop hadden zitten en onze olifant vond het dan ook nodig om precies de andere kant op te lopen dan de rest van de groep deed. En niet zomaar ergens heen, nee hoor, recht op het ravijn af! Jolijne en ik konden wel janken (dat hebben we dan ook gedaan). We hadden echt 'n suïcidale olifant ofzo. Recht voor de afgrond bleef ie staan, als ie nog 1 stap had gedaan lagen we daar in het ravijn met z'n tweeen. We vonden het echt zo eng. Uiteindelijk liep die olifant natuurlijk wel weg daar, de groep achterna, maar de rest van de trip heeftie alsnog over het randje van het pad gelopen steeds. We waren dus allemaal erg blij toen we eindelijk weer grond onder onze voeten hadden. Pffoe ben nog nooit in mn leven zo bang geweest als toen! Gelukkig hebben we er daarna nog wel erg om kunnen lachen, vooral toen we de foto's zagen.

Toen dit avontuur afgelopen was, begon het volgende avontuur alweer. Op het programma stond een 2,5 uur durende wandeling. We liepen niet over een normaal pad, maar door de bossen, bergopwaarts, over de rotsen. Het was gewoon geen gebied wat bedoeld was om te lopen. Daarnaast was het ook nog eens heeeeeeel erg warm en waren we eigenwijs geweest door weinig water te kopen. Gelukkig was ik verder wel heeel goed voorbereid (NIET DUS). Liep ik daar op m'n birckenstocks met mijn mega backpack. We hebben ons er wel door heen geslagen hoor. Ben erg trots op ons!!! Net voor het einde van de trip kreeg ik onwijze blaren onder mijn voet. Beetje balen dat ik precies mijn ehbo-tasje was vergeten waardoor ik het allemaal niet optimaal schoon kon maken.

Oke dit klinkt echt alsof het allemaal vreselijk was. Nouja dat was de eerste dag eigenlijk ook wel, maar 'savonds was het heel gezellig. We waren met een onwijs leuke groep. Stel gekke italianen, fransen en zwitserse mensen. Na het avondeten hebben we een tijdje lekker gezongen en gitaar gespeeld. Dat was heel relaxt. Onze slaapplek was ook tof. We sliepen met z'n allen in een hut op het hoogste topje van de berg. Erg gezellige plek :)

De tweede dag was gelukkig een stuk beter! Vanwege m'n blaren onder mijn voet moest ik mijn vans aan doen deze dag. Beetje jammer dat vans eigenlijk ook niet echt wandelschoenen zijn, waardoor ik ook nog eens blaren op mijn hiel kreeg. Dat was echt een hel, maar onze lieve gids had voorgesteld om mijn backpack te dragen en dat aanbod heb ik dan ook niet afgeslagen. Hij had voor Jolijne en mij ook nog een wandelstok gemaakt van bamboo, omdat we zo sloom waren. Hahah,wat zijn we toch ook een stelletje mutsen met z'n tweeen.
We hadden een pauze bij een hele mooie waterval! Echt super super gaaf. Hier hebben we lekker kunnen afkoelen en daarna hebben we onze wandeltocht voortgezet door een heel mooi gebied langs de waterval door de jungle. Echt prachtig!!!!!! Daarna hebben we de dag afgesloten met wildwater raften en vervolgens bamboo raften. Dat was allebei ook erg tof om te doen.

We kwamen rond de avond weer aan in Chiang mai. helemaal kapot. De andere dag kon ik mijn bed niet uit vanwege de spierpijn. Ja echt ontzettend kansloos, maar ik heb mijn project voor die dag afgebeld. Ik ben weer lekker in slaapgevallen terwijl mijn stoere chick jolijne wel naar het project was gegaan. De rest van de week hebben we het wel weer heel leuk gehad op de orphanage. Je leert de kinderen langzaam echt kennen en dat is gewoon heel bijzonder. Ik heb 1 lievelings kindje, Pim heet ze. Dat is toch zo'n schatje. Ik wil haar eigenlijk gewoon mee naar huis nemen!! Echt een cutie.

Vandaag was het jolijne's laatste dag op het project. Ik moet er echt niet aan denken dat ze volgende week weg gaat hier. Ik word zo verdrietig van die gedachte. Nadat je 3 weken zo intensief met elkaar omgaat leer je elkaar echt heel goed kennen. Ze is gewoon een vriendin geworden en ik wil er niet aan denken dat zij straks naar het zuiden gaat terwijl ik hier nog 4 weken zit. Vandaag zijn er nieuwe mensen aan gekomen. Wordt dikke party denk ik, niemand onder de 50 jaar!! YEAHJ -_-.

Dit weekend wordt sowieso wel heel leuk. Vanavond gaan we party machen in Zoe's (dat is een hele leuke bar hier in chiangmai). EN MORGEN.... KOMT JANNEKE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Echt zoooooo onwijs leuk. Ze is hier namelijk in de buurt, want ze heeft haar laatste week in de twinhouse het hilltribe project gedaan. Dat project is in Chiang Rai en dat ligt dus in de buurt van Chiang Mai! Ik ben echt heel blij! Zaterdag en zondag gezell met m'n twee lieverdjes en dan maandag, dinsdag en woensdag gaan Jolijne en ik er samen nog op uit naar Pai en Chiang Rai. Lekker scootertje huren daar! Ben erg benieuwd. Ik kijk er iniedergeval naar uit!


Nu gaan we lekker avondeten en daarna voorbereiden op ons stap-avondje.

groetjes!!!!

  • 30 Maart 2012 - 11:52

    Lijn:

    Wat nou stoere chick jolijne? Jij bent een stoere chick schat! En je gaat het gewoon helemaal maken de komende weken, kan je toch wel :) Komt goed! Ik ga je ongelofelijk erg missen, zoals je weet, maar lieverd we kunnen dit!!!
    KUS nu gaan we lekker eten:)

  • 30 Maart 2012 - 12:20

    Marit:

    Wauw! Dit klinkt allemaal wel heeeel gaaf. Misschien als je er echt mee bezig bent, is het misschien wat zwaar, maar wat je er allemaal door ziet (de afgrond enzo) is toch wel heel mooi lijkt me! Ik vind het echt geweldig van die olifant. Zeg maar gerust dat je een bijna doodervaring hebt gehad. Jeetje, wat zou ik hem knijpen. Wel fijn dat ze jullie olifant ook gewoon laten lopen, echt professioneel haha.
    Hopelijk zitten er tussen die 50+ers ook leuke mensen, want af en toe is dat ook best gezellig. Gaat zeker goedkomen daar! X

  • 30 Maart 2012 - 13:14

    Lau:

    Chickieeee!!

    Wat balen ey dat die nieuwe garde allemaal oudjes zijn:P. Kan ook wel gezellig zijn maar leuk is anders(A).

    Hoe is het met de spierpijn en blaren:P? Mijn spierpijn is weg heeuur^^.

    Het weer in nederland is weer terug bij af-_-" wat een grafweer:P. tis koud, gelukkig wel droog en bewolkt:(.

    Aah wat leuk dat janneke langskomt:D!!!!! Dat wordt echt een tof weekend <3

    Wat vet... scootertje huren en gaaaann(H). Zelfs ik heb nog nooit scooter gereden:P haha.

    We gaan binnenkort weer lekker skypen hoor:) (A)
    Ik mis mijn lieve vriendinnetje:(

    Geniet nog van deze dagen met de meiden! Hopenlijk komt er snel nog een leuke nieuwe meid (of gast^^) waar je de rest van je tijd mee kan zijn.

    Dikke kus vanuit het kikkerlandje:)

    xxxxxxx

  • 30 Maart 2012 - 19:20

    Wally:

    Heftige trekking is dat geweest. Wel stoer van je dat je het allemaal hebt gedaan.
    Ik ben trots op je, (ik weet daar heb je niet zo veel aan, je kunt er niks mee, maar toch wel leuk om te weten nietwaar?)
    Goed om te lezen dat je je kindertjes van lieverlee beter leert kennen en dat je het steeds leuker gaat vinden.
    Jammer voor je dat de nieuwe lichting vrijwillers uit 50+ bestaat, misschien dat er nog wat jongeren komen. Ik hoop het wel voor je. (maar 50+ers zijn ook wel leuk hoor. Ik spreek uit ervaring.)
    Maar goed je hebt in elk geval 'n goed weekend in het vooruitzicht en de komende week ben je ook weer gezellig onder de pannen.
    Maak er weer wat van en ik kijk uit naar je volgende verslag.
    Groetjes.

  • 30 Maart 2012 - 21:35

    Daddy Cool:

    Als je alles bij elkaar opteld dan ben je in een paar weken toch wel 10 jaar wijzer geworden.
    Maar goed dat er hier geen olifanten zijn die je ergens naar toe moeten brengen.
    Ik zie je al per olifant naar de AH gaan. Je zou niet weten waar je zo'n apparaat moet parkeren.
    En thuis is dat ook niet handig. Iedere keer een hoopp stront voor de deur waar je niet overheen kunt stappen. Dan is een autootje toch wel veel handiger.
    Geweldig dat Janneke in de buurt is, dan kunnen jullie weer eens effe bij klessebesse.
    Over het werk hoor ik niet zo veel. Alleen dat het hele lieve kindjes zijn.
    Misschien moet je Pim toch maar mee naar hus brengen. Je moet er natuurlijk wel zelf voor zorgen.
    Ik moet nog van je moeder zeggen dat je moet uitkijken met de scooters. Maar dat snap je zelf ook wel.
    Die taaien rijden als dwazen en jij waarschijnlijk ook. Je kan nog niet eens fatsoenlijk fietsen, dus een scooter is wel een moordmachine.
    De groeten van je vader en vergeet mijn verjaardag morgen niet sufkont.

    Een verbrande Daddy Cool.

  • 01 April 2012 - 08:41

    Judith:

    Hahaha die Ellen, ik heb weer in een deuk gelegen!! Nou niet om die olifant, want dat was ff schrikken. Maar een flinke tocht op je birckenstocks enz!! Whahahaha... En die wandelstok voor jullie!! Super... Maak nog maar veel lol!!

  • 01 April 2012 - 10:24

    Huib:

    Ellebel wat leuk dit allemaal weer te lezen! Lig helemaal dubbel bij het verhaal over die olifanten.... lachen.
    Je neemt toch wel vakantie als je terug bent in NL om goed bij te komen!!!!
    dikke kus

  • 01 April 2012 - 19:21

    Ton:

    Hoi Ellen. Wat weer een leuk verslag. Ik dacht van te voren dat je spieren flink zouden moeten werken. Dat is bij die tocht ook wel gebeurd, maar viel je conditie niet tegen (sportclub/ training was je niet gewend toch??) Maar de spieren die het meest te lijden hebben gehad tot nu toe zijn je lachspieren heb ik begrepen. Dat is goed, want die heb je je hele leven nog heel hard nodig..ha,ha., dus blijf ze maar trainen.
    vele lieve groetjes
    Ton en Elly

  • 02 April 2012 - 10:47

    Romy:

    hahahaha ik heb zo moeten lachen om die olifant, geweldig! Klinkt zwaar dat weekend, maar je hebt wel veel kunnen zien. Voortaan misschien ook nog goede schoenen meenemen ;) ik ga nu even reageren op je facebook berichtje! XX

  • 03 April 2012 - 20:04

    Anja :

    Hoi lieve Ellen,
    Wat een verhaal! Zeker met die olifant! Zat je wel in een mandje? Als hij dan bukt, lijkt het net of je eruit valt! Dat is al doodeng, laat staan als hij voor een ravijn stopt.
    Jammer dat het bij die hill tribe zo toeristisch was, er is dan in 22 jaar veel veranderd. Maar je had een goede slaapplaats (geen varkens en kippen onder je hutje op palen) en goed eten (wij waren na vier dagen een paar kilo afgevallen!). Dat is al belangrijk.

    Deze drie maanden staan voor jou niet alleen in het teken van vrijwilligerswerk en kennismaken met allerlei leuke en aardige mensen, maar ook van afscheid nemen. Lijkt me ook niet altijd leuk. Maar inmiddels weet je dat je steeds weer andere aardige mensen ontmoet.

    Die kinderen kunnen er zo schattig uitzien, vertel later maar hoe de kinderen op jou/op jullie reageerden. Je hebt toch wel een foto van jou en Pim?

    Daddy Cool en Moetie hebben wel gelijk wat betreft de scooter: goed uitkijken. Ik snap dat jij dat snapt, maar ik wil óók dat jij weer ongeschonden terugkomt.

    Overigens kunnen 50+ ers best nog wel aardig partyen, maar waarschijnlijk op een andere manier dan jullie!!

    Het lijkt me trouwens erg wennen als je weer terug bent in Nederland: jij zult echt een beetje moeten afkicken van het feesten en stappen.

    Veel groetjes!
    Anja


  • 08 April 2012 - 13:36

    Tante Marjon En Nard:

    hoi Ellebel.
    leuk net dat skypen raar dat jij in Thailand zit en ik in nederland.
    jammer van de slechte verbinding.
    kijk je wel uit voor de olifanten spinnen en salamanders.
    je moetie en je neefje nard

  • 10 April 2012 - 07:58

    Marjon:

    He Lizzy,
    Wat geweldig om deze belevenissen weer te lezen, echt niet voor te stellen wat je allemaal weer mee hebt gemaakt.
    Erg jammer dat de longnecks zo toeristisch geworden zijn , gek idee dat ze met zo'n ring rond hun nek lopen lijkt me zo raar om te zien maar fijn dat het zulke lieve mensjes zijn.Je hebt het toch maar weer gezien.
    Hoefde jullie toch niet de marihuana planten te keuren , als echte Nederlanders ? stel je voor zeg , maar wat een slechte naam hebben we dus dat zie je nu maar weer.
    Dan ben je wel erg verbaasd , denk ik.
    Ik heb met spanning het verhaal van de olifanten gelezen, dat jullie nu net de grootste de hoogste en de meest suicidale en dan ook nog zonder mahout treffen , hoe krijg je het verzonnen!!
    Dit zal absoluut ontzettend angstig geweest zijn , wat zullen jullie gegild hebben, doodeng om net voor zo'n afgrond te staan , en je zit natuurlijk zo hoog en wiebelig in zo'n mandje .
    Jullie hebben het gelukkig doorstaan , weer een ervaring rijker!!!!

    Hopelijk heb je toch wat van de wandeling kunnen genieten ondanks de blaren , je was natuurlijk goed voorbereid met je birckenstocks en je vans schoentjes, hmmm.
    Volgens mij werd je wel beloond met een prachtige slaapplek op een berg , dit maak je toch niet alle dagen mee dan doen de voetjes ook gelijk een stuk minder pijn , hoop ik!!

    Ik heb de foto's gezien van die waterval , heerlijk dat jullie daar gezwommen hebben , gek dee hoor gewoon met je kleren aan en daarna hup weer verder het droogt toch wel op!!
    Hier zou je een longontsteking oplopen , terwijl ik dit tik valt het er met bakken uit.
    Echt heel bijzonder wat je allemaal meemaakt .

    En als je dan terugkomt in het huis heb je een nieuwe groep 50 plussers , zoals enkele 50++ al geschreven hebben , zij kunnen best aardig zijn en ook nog heel goed partyen ,( wel op een andere manier dan 18 plussers).
    Dus ook dit komt weer goed , zoals tante Anja al schreef , deze reis staat ook in het teken van afscheid nemen en steeds weer nieuwe mensen ontmoeten , ook heel leerzaam, en bijzonder!!
    En het komt eigenlijk steeds weer goed.

    Wel heel erg leuk dat jullie nog een paar dagen met z'n drietjes hebben doorgebracht , gezellig met Janneke en Joleine , wat wij je nog meer!!
    En ik begreep dat het plaatsje Pai ook een groot succes was , heerlijk met het scootertje gecrossed, ik weet nu gelukkig dat je er heelhuids van afgekomen bent , op de foto zag het er ook heel tof uit.

    Lizzy , ik heb weer genoten ik begrijp dat jij dat ook zeker doet , maar toch ook weer fijn dat we al iets af kunnen tellen , heerlijk om je over ruim 4 weken weer in levende lijve te kunnen zien en omhelzen!!
    Geniet van je laatste weekjes in het mooie warme Thailand!!

    Dikke kus Moetie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Actief sinds 22 Dec. 2011
Verslag gelezen: 1131
Totaal aantal bezoekers 39008

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2014 - 22 December 2014

Internship in India, Auroville

03 Februari 2012 - 12 Mei 2012

Goodlife in Thailand

Landen bezocht: