even snel - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ellen Bever - WaarBenJij.nu even snel - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ellen Bever - WaarBenJij.nu

even snel

Door: ellendebever

Blijf op de hoogte en volg Ellen

01 Mei 2012 | Thailand, Bangkok

haaaj iedereen,

Hier is even snel een berichtje vanuit bangkok. Wil even laten weten dat alles nog steeds goed gaat. De tijd gaat nu toch wel erg snel hoor! Over 11 dagen ben ik alweer thuis. Eerst had ik gewilt dat ik er nog maaaaanden aan vast kon plakken, maar ben nu toch eigenlijk wel klaar om weer naar huis te komen. Begin langzaam beetje heimwee te krijgen en heb heel veel zin om m'n lieve ouders, zus, familie en vriendinnetjes weer te zien.

Ik heb iniedergeval nog een onvergetelijke tijd gehad in chiang mai op mijn project! Daar was het echt GEWELDIG. De lieve kindjes van de orphange zijn echt geweldig geweest. Het was dan ook wel eventjes huilen geblazen toen ik afscheid moest nemen van m'n lievelingetje Pim! Ze rende zo lief achter de auto aan met onze handen nog vast. Echt wat een snoesje. De laatste week met de kindjes zijn we nog naar een super super mooi meer geweest waar ze lekker hebben kunnen zwemmen. Prachtige lokatie.

Ook heb ik nog leuke dagen met Stance (meisje die bij mij in het volunteer guesthouse zat) gehad. We zijn in de middagen lekker gaan shoppen en ik de avonden gaan stappen. Echt geweldig. leuke thaise mensen ontmoet. Onvergetelijk.

Oohhh songkran (thais nieuwjaar) was trouwens ook echt geniaal! 2 dagen lang zeiknat rondgelopen en hard gefeest. Was echt een gestoorde boel joh! Heel de stad helemaal vol met mensen. Iedereen met mega grote waterpistolen, buckets vol ijswater, schuimparty's, echt een geweldige belevenis! Het feest duurde 5 dagen, maar dat heb ik niet vol kunnen houden hoor! Heb me de laatste 3 dagen in huis verstopt. Was al dat water ondertussen wel beu. Maar had dit iniedergeval nooit willen missen. De stad zat deze dagen ook echt helemaal vol met onwijs leuke mensen, dus weer veel contacten gelegd.

Gisteren ben ik aangekomen in bangkok. Heb samen met Eva (meisje die ik via via uit nederland al een beetje kende) vanuit Chiang Mai de nachtbus naar Bangkok gepakt. Heb redelijk lekker kunnen slapen gelukkig :). Hier in Bangkok hebben we karen (die ook in het volunteerhouse in Chiang mai heeft gezeten) ontmoet en zijn we door Bangkok gaan lopen gisteren. Nouja echt lopen kun je het niet noemen, na 5 minuten in deze hitte ben je dat al wel beu en ga je gewoon verder met de tuctuc. We hebben Grand Palace gezien en we zijn langs de liggende boeddha gegaan. Daarna hebben we een boottoch genomen over de rivieren hier. Was erg gaaf!!! 'Savonds beetje optijd naar bed gegaan want vandaag moesten we om half 7 opstaan voor onze trip naar de floating market. Ben blij dat ik dat nog gedaan heb. Ook weer een hele belevenis. Zometeen gaan we naar de skybar, kun je over heel bangkok uit kijken! Lijkt me echt heel gaaf. We gaan rond zonsondergang zodat we het met daglicht en bij nacht kunnen zien :). Morgen even lekker uitslapen, en smiddags naar de MBK. Dat is een winkelcentrum/markt achtig iets. Iedereen zegt dat je het gezien moet hebben, dusja dan doen we dat maar he :)!

Vanaf donderdag zet ik mijn reis in m'n eentje voort. Vind het eerlijk gezegd echt dooooodeng om verder te gaan reizen helemaal alleen, maar ik wil gewoon nog heel erg graag naar koh phi phi en er is niemand die met me mee gaat. Tsja dan zit er niks anders op natuurlijk. Ben erg benieuwd hoe het me gaat bevallen zo alleen, maar het zal vast allemaal wel goed komen :) Kan ik weer extra trots op mezelf zijn.

Sorry dat ik een beetje saai heb geschreven. Wilde alleen even laten weten wat me op dit moment een beetje bezig houdt. Heb op dit moment even niet de energie om er wat leukers van te maken.


Tot snel :)
Groetjes xxx

  • 01 Mei 2012 - 08:45

    Janneke:

    Geniet er nog maar even lekker van El!
    Kusjes

  • 01 Mei 2012 - 09:43

    Lau:

    Hee lieverd!

    gisteren nog lekker met je geskypt maar het is toch ook leuk om deze verhalen te lezen. Echt geweldig.. "ja het was warm dus dan pak je maar de tuctuc". De normaalste zaak van de hele wereldXD. In nederland is het alweer gedaan met het lekkere weer.. beetje jammer:P. Gisteren nog wel een hele leuke dag gehad en stefan ook beterschap van jou gewenst:)

    Lieverd, geniet er nog van!

    Je hebt al zoveel gezien en meegemaakt, die paar dagen alleen lukt jou ook gewoon:D!

    Een hele dikke kus van mij (uit weer een zeiknat holland! "party")

  • 01 Mei 2012 - 09:49

    Jolijne:

    Lieve leuke el, ik ben supertrots op je! Heeeel leuk dat je al die belevenissen nog uit Bangkok heb gehaald! :) Je bent een topper, en geniet die laatste dagen nog maar heeeeel erg! Snap je gevoel zo goed, maar denk er maar aan dat het lekker bijna zover is!! En stiekem kan ik ook helemaal niet wachten...
    Hele dikke kus!!

  • 01 Mei 2012 - 11:12

    Arie:

    He ellen fijn om te horen dat je veilig en wel bent aangekomen in bangkok geniet ervan samen met karen want voor dat je het weet zit je weer in de kou.WIj zitten alweer thuis met lange broek en dikke shirt het was fijn om je meegemaakt te hebben in Chiang Mai GoodLUck

  • 01 Mei 2012 - 19:23

    Marit:

    Hii! Aaaah dat van dat van Pim, zo schattig! Dat wist ik nog niet. Heeeel leuk dat je daar zo'n band hebt opgebouwd met iemand.
    Over 11 dagen gewoon alweer terug in Nederland. Ik kijk er enorm naar uit! Geniet er die laatste paar dagen nog extra van. En wat ik al zei: dit gaat echt een belevenis worden. Even kijken hoe ver jezelf kan komen en dat je het echt wel in je eentje aan kan (daar ben ik van overtuigd!). Dan kan je eeuwig trots op jezelf zijn.
    Tot snel! X

  • 02 Mei 2012 - 09:32

    Anja:

    Hoi Ellen,
    voordat ik je verhaal begon te lezen, heb ik eerst genoten van de prachtige foto´s. Je geeft ons zo een goede indruk van jouw ervaringen.
    Inderdaad, over 10 dagen ben je al weer thuis! Eerlijk gezegd verlangen wij aan deze kant van de wereld ook weer naar je hoor!
    Wat apart dat nieuwjaarfeest, lijkt me ook niet lekker al dat nat!
    Zit je nu in Bangkok weer in een guesthouse? Bangkok is zo'n leuk stad, er is veel te doen en veel te zien. Ik ben zo benieuwd hoe het je Grand Palace vond!
    Volgens mij moet je wel een paar extra tassen kopen om al je gekochte spulletjes mee te kunnen nemen! Of valt dat mee?
    Spannend dat je vanaf donderdag alleen verder reist naar dat leuke eilandje, maar goed van je dat je die uitdaging niet uit de weg gaat. Je hebt deze vakantie best veel eigen grenzen overschreden, knap hoor, dat durfde ik op jouw leeftijd echt niet. Trouwens, je weet inmiddels dat je bijna altijd andere leuke mensen ontmoet, waarschijnlijk zul je niet lang alleen blijven.

    Wat zul je eenmaal thuis veel te vertellen hebben: we zullen voor maanden gespreksstof hebben! Ik wil echt graag al je foto's zien en je verdere verhalen horen. Of moeten we allemaal een afspraak met je maken, want iedereen wil je nu natuurlijk zo snel mogelijk weer zien!
    Heel veel plezier bij je laatste traject. Hopelijk heb je nog tijd om ons te laten weten hoe het gegaan is.
    Groetjes,
    Anja

  • 02 Mei 2012 - 09:50

    Huib:

    Hey ellebel, gezellig dat je er bijna weer bent! Die laatste dagen zullen ook erg snel voorbij gaan dus ik zou zeggen geniet er maar extra van. Je komt heus nog wel een reisgenoot tegen jou kennende.
    Wat een leuke foto's zie ik op facebook voorbijkomen. Geniet nog lekker van het weer, bevolking, cultuur, natuur etc en we zien je snel xxx

  • 02 Mei 2012 - 11:21

    Chanti:

    Ellebell, we loveee youu!
    Nog even volhouden daar in dat verre landje. Je bent geweldig dat je dit allemaal doet.

    Dikke kus
    je vriendinneke

  • 02 Mei 2012 - 11:31

    Ton En Elly:

    Hoi Ellen,
    We hebben het weer gelezen en zijn ook weer aan het aftellen wanneer we je weer zien. We waren net bij Huib met Elise toen hij naar jou aan het schrijven was. Nu ligt ze te slapen dus profiteren we er maar gelijk van. Het gaat je goed de laatste twee weken, geef je ogen nog maar goed de kost en heel veel groetjes van ons

  • 03 Mei 2012 - 09:17

    Tante Marga:

    Dag scheet!

    Je weet dat ik je helemaal heb gevolgd en ik hoop dat het alles bij elkaar een mooie ervaring is
    geweest! Ben blij dat je weer gauw in Nederland bent, dan zijn alle schaapjes weer in de kudde.
    Dat vind ik wel zo fijn, het zal de leeftijd wel zijn ee!!!!!!!
    Geniet er nog van meid en tot gauw!

  • 03 Mei 2012 - 13:16

    Marjon:

    Hey Lizzy,

    Even heel snel een reactie van mij ik zit hier weer snotterend achter de laptop ik geniet van je mooie verhalen en al je bijzondere belevenissen, en ik snotter ook bij het lezen van al die lieve reacties van je lieve vriendinnetjes en je lieve familie, ik snotter nog even verder.
    Ik reageer nog uitgebreider zoals je eigenlijk van mij gewend bent , maar nu nog even niet .

    Doei dikke kus , ja van wie denk je!!!!

  • 06 Mei 2012 - 11:49

    Wally:

    Hoi Ellen.
    Ook dit verslag heb ik weer ademloos gelezen.
    Weer eens wat anders zo'n nieuwjaarsfeest. Daar zul je 31 december 2012 wel even naar terugdenken denk je ook niet, met 'n dikke winterjas aan en vuurwerk.
    Mag ik ook mee kijken met de zonsondergang? Het lijkt me prachtig. Ik stel me dan zo'n film achtige omgeving voor met de meest spectaculaire kleuren in de lucht.
    H:ier staan er wat huizen in de weg om het goed te kunnen zien.
    Trouwens de zon is er ook niet.
    Nou meid. Geniet nog van je laatste dagen in Bangkok en koh phi phi.
    En een goede reis terug naar huis.
    Ik zie je in de loop van de avond van zaterdag 12 mei of zondag.
    Liefs en 'n dikke kus van mij.

  • 06 Mei 2012 - 19:04

    Marjon:

    hey meisje,

    Ik had beloofd nog een keer te reageren op je bijzondere belevenissen.
    Toch leuk om te lezen dat je best weer zin hebt om naar huis te komen, maar ik vond het ook een heel goed teken dat je er best nog wat weekjes aan vast wilde plakken.maar ik verwacht dat je hier ooit nog eens terug naartoe zal gaan.
    Wat zal dat afscheid weer zwaar geweest zijn vooral van dat lieve meisje Pim uit het weeshuis waar je uiteindelijk toch 6 weken gewerkt hebt.
    Best lastig , iedere keer afscheid nemen van plekken en mensen die je toch dierbaar en vertrouwd geworden zijn in relatief korte tijd.

    Maar wat een belevenis dat je het Thaise nieuwjaar in Shangmai nog hebt meegemaakt , inderdaad heel anders dan bij ons in de kou staan met de vuurwerk pijlen .
    Maar ik geloof ook wel dat je het na een paar dagen beu bent al dat water.je vertelde dat je eigenlijk niet eens fatsoenlijk de deur uit kon dan stond er ergens al wel iemand met zo'n waterpistool , heel apart!!

    Wat moet dat toch bijzonder zijn om met die lieve kindjes naar zo'n prachtig meer te gaan en dan heerlijk zwemmen met z'n allen, in een heel mooie omgeving , niet voor te stellen!!
    Maar goed dan komt dat afscheid er toch aan , wel fijn dat lieve Pim toch begreep dat je wegging want je kunt helemaal niet met ze communiceren , ja oke met handen en voeten.
    En dat is je dan blijkbaar gelukt.

    Dit is gewoon een onvergetelijke tijd voor je geweest , dit vergeet je nooit meer!!

    En dan ben je opeens op jezelf aangewezen want het project zit erop en je hebt nog 2 weken te gaan voor je terugreis.
    Heel fijn dat je gezellig samen met Eva en Karen Bangkok nog onveilig hebt gemaakt.
    Ik heb trouwens dat grote paleis opgezocht in mijn Thailand boek , dat ligt hier heel jouw reis op de tafel , kan ik lekker een beetje meereizen.
    Maar dat ziet er schitterend uit , ben je dan ook binnen geweest??
    En dat rijden met de tuk tuk's zal je hier wel missen , dat wordt gewoon de fiets en heel af en toe het Aygootje.
    Maar goed dat went snel hoor!
    Meisje ik ben toch blij dat je niet meer naar zo'n ver eiland bent gegaan Kho Samet is toch een stuk dichterbij , het reizen gaat daar ook zo ontzettend langzaam dan ben je onderhand meer onderweg dan dat je daar bent.

    Hopelijk is het echt nog heel gezellig je laatste week , geniet er met volle teugen van en laat zo langzamerhand tot je doordringen dat dit prachtige leerzame avontuur waarbij je zoveel mensen hebt onmoet en zoveel mooie dingen hebt gezien,en zolang uit je vertrouwde omgeving weggeweest bent, op een eindje loopt.
    Hou vast wat je allemaal beleefd hebt en neem dit mee naar huis !!
    Enne, vergeet ook de rest van je spullen niet hoor, ook belangrijk ha ha .

    Ik spreek je nog gauw hopelijk , doei dikke kus je moedertje.

  • 09 Mei 2012 - 14:41

    Marjon En Janny:

    Hey meisje geniet nog van je laatste dagen in het mooie Thailand!!

    Janny heeft je gevolgd en is diep onder de indruk!!

    Veel liefs, janny en Marjon.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Actief sinds 22 Dec. 2011
Verslag gelezen: 474
Totaal aantal bezoekers 39005

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2014 - 22 December 2014

Internship in India, Auroville

03 Februari 2012 - 12 Mei 2012

Goodlife in Thailand

Landen bezocht: