laatste prachtige momentjes - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ellen Bever - WaarBenJij.nu laatste prachtige momentjes - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ellen Bever - WaarBenJij.nu

laatste prachtige momentjes

Door: ellendebever

Blijf op de hoogte en volg Ellen

11 Mei 2012 | Thailand, Bangkok

Ik voel me heel erg raar over het feit dat ik vanavond het vliegtuig in stap en weer naar Nederland vlieg. Na 3,5 maand vol avontuur is het nu dus echt weer tijd om terug te gaan naar het gewone leven. Ik ga alles hier echt onwijs missen en ik weet zeker dat het moeilijk gaat worden om weer te wennen in nederland. Maar ik heb ook echt heel veel zin om m'n lieve familie en vrienden weer te zien!! Vooral nu mis ik iedereen echt heel erg. Ben op dit moment alleen in bangkok. Mijn laatste nachtje heb ik hier in m'n eentje doorgebracht en dat was niet zo heel relaxt. Voelde me heel vreemd en verdrietig om eigenlijk alles en niets.


Ik zal jullie nog even vertellen wat mij de laatste 2 weken hier in Thailand heeft bezig gehouden. Eva, Karen en ik hebben nog hele leuke dagen in bangkok gehad. Ik had daar al het een en ander over verteld geloof ik. We waren dus savonds nog naar de skybar gegaan. Dat was echt super super mooi! Hebben over heel bangkok kunnen kijken, echt prachtig. De dag daarna zijn we naar MBK market gegaan, dat is een mega groot shopping gebouw. Daar heb ik de laatste souveniertjes ingeslagen :). Toen we buiten bij een thaibox wedstrijd stonden te kijken kwam ik een bekende tegen die ik 12 weken geleden al in bangkok had ontmoet. Echt super toevallig en heel erg leuk want daar zijn we die avond nog mee gaan stappen. Eva en ik hadden ondertussen in deze dagen onze plannen toch maar weer eens omgegooid. We zouden eigenlijk allebei alleen verder gaan reizen na bangkok, maar we hebben besloten om een middenweg te kiezen en lekker samen te gaan reizen. Dus ipv naar Koh Phiphi in m'n eentje was nu het plan om met zijn tweeen naar Koh samet te gaan. Dat is een eilandje redelijk in de buurt van Bangkok. De dag na onze 'laatste' stapavond in the club zouden we samen vertrekken naar koh samet. Wij helemaal klaar voor vertrek, backpack ingepakt alles, kwamen we aan bij die travel agency zeggen ze doodleuk: "de bus van vandaag komt niet meer, jullie kunnen morgen pas vertrekken". Tsjaa er zit niks anders op dan op zulke momenten gewoon flexibel te zijn.. duss hebben we eerst afscheid genomen van Karen en hebben we vervolgens weeeer onze laatste party avond in Bangkok gehouden. Het was echt een TOP avond. We hadden op het terras een hele leuke groep mensen ontmoet en ze wilden naar de pingpong show. Dat is iets heeeel bekends hier in thailand en daar MOET je gewoon 1x zijn geweest. Nou wij daar dus met z'n allen heen. Eigenlijk wilde ik niet, want ik wist al dat het heel smerig zou worden, maargoed toch maar mee gegaan. Er gebeurde echt bizarre dingen. Ik zal alle details achterwege laten. Voor de mensen die niet weten wat een pingpong show is zou ik zeggen; hou dat vooral zo ;).

De andere dag moesten we al vroeg op staan voor vertrek naar Koh samet. dit keer ging de bus gelukkig wel :). We hadden deze nacht maar 2 uur geslapen dus waren allebei nogal brak. Toen we op koh samet aangekomen waren hebben we onze spullen gedumpt en zijn gelijk op het strand gaan liggen. Ahww wat hebben wij het toch een goed leven :)

Koh samet is een eiland met heeeel veel thaise mensen, dus er waren helaas weinig andere mensen om mee op te schieten. Totdat we tot de ontdekking kwamen dat we heeeele leuke buurjongens in de hut naast ons hadden zitten. Daar hebben we dan ook de rest van de week non-stop mee opgeschoten. Het enige wat we deze dagen gedaan hebben is: op het strand liggen bakken, eten en feesten. Helaas was het niet altijd lekker weer, maar we hebben ons prima vermaakt! Ook hebben we nog een avond opgeschoten met een hele aardige canadeese gast. Het waren echt een stel TOP dagen met eva, rasmus en marat. Ik mis ze dan ook echt heel erg op dit moment :(
Zometeen ga ik meeten met die canadeese gast die we dus op het eiland ontmoet hadden. Hij woont hier in bangkok ergens in een super chille condo. Ik ga daar zometeen nog even lekker aan het zwembad chillen en vanavond rond 'n uurtje of 10 richting het vliegveld. Eerst nog even een laatste blik werpen op m'n favoriete straat; KHAOSAN ROAD !!


Ik wil alle lieve mensen bedanken die mij hebben gevolgt via deze blog. De fijne reacties van iedereen hebben me echt goed gedaan. Ook wil ik even kwijt dat ik de allerliefste vriendinnen van de hele wereld heb. Ze stonden altijd voor me klaar als ik even niet lekker in mn vel zat. Ik kon ze altijd bellen of smsen en vragen of ze wilden skypen. Echt heel erg bedankt daarvoor.

Ik ben zo onwijs dankbaar dat ik deze reis heb mogen maken. Dat is ook dankzij mijn lieve ouders die mij zo vrij hebben gelaten om deze droom waar te maken :).

Ik zal deze mooie momenten NOOIT meer vergeten, en alle bijzondere mensen die ik hier ontmoet heb zullen me ook altijd bij blijven. Ik heb Thailand ervaren als een prachtig land met een geweldige cultuur. Het heeft zoveel indruk om me gemaakt. Vooral ook al die lieve kindjes uit de orphanage. Ik zal het altijd bij me dragen. Ik heb veel geleerd tijdens deze reis en dat is iets wat nooit iemand mij meer kan afnemen. Dit tussenjaar is de beste keuze die ik had kunnen maken.

Mensen, dit was mijn laatste verslag vanuit het geweldige, warme Thailand. Ik krijg zelf een klein beetje traantjes, omdat ik nu echt besef dat het afgelopen is. Over precies 24 uur land ik op schiphol en kan ik m'n moetie, daddy en lieve zus in de armen springen :).




Wat ben ik een gelukkig persoon! :)

Tot in Nederland.

  • 11 Mei 2012 - 07:15

    Brenda:

    Lieve Ellen,

    aan al het moois komt helaas een einde. Deze ervaring neemt niemand je meer af. Je hebt nu genoeg verhalen en herinneringen om nog jaren op feestjes over te vertellen. Regelmatig zul je nog denken: daar en toen in Thailand. Geniet van je laatste dag! xx

  • 11 Mei 2012 - 07:27

    Lau:

    Lieve schat,, tot morgen!!!

  • 11 Mei 2012 - 08:02

    Iris Romeijn:

    Hoi meid!
    Gek he, precies zo voelde ik me ook toen ik vorige week op het punt stond naar huis te gaan.
    Maar schrik niet het went sneller dan je denkt :(
    Heel veel plezier weer thuis en ik zie je gauw wel weer!
    Hoop dat je een rustige terugreis hebt.

    Dikke kus

  • 11 Mei 2012 - 08:30

    Cecile:

    Ahhh al bijna weer thuis zeg! Wat een mooi afsluitend verhaaltje heb je nog getypt :) volgens mij heb je echt een toptijd gehad zeg! Hopelijk valt de reis terug naar Nederland een beetje mee! Vooral lekker de tijd nemen om weer aan alles te wennen hier, dat zal nog wel even moeilijk worden... Goede reis!!

  • 11 Mei 2012 - 08:46

    Marjon:

    Hey lieve dochter,

    Ook ik heb nu zakdoekjes nodig, wat een mooi laatste verhaal schrijf je!!!!
    Ik ben heel blij dat je de laatste week samen met Eva en natuurlijk die leuke gasten in Koh Samet hebt doorgebracht.

    Ik heb ook enorm genoten van al de reacties van je lieve trouwe fans, je familie , je vriendinnen , buurtjes , collegaatjes en kennissen , ik wil iedereen daar ook heel erg voor bedanken dat heeft mij ook heel veel goed gedaan.
    En niet te vergeten al de mensen die jouw blog hebben gevolgd zonder te reageren , heel erg leuk.

    Ellen, neem alle belevenissen van deze bijzondere reis mee in je hart en draag dit voor altijd bij je!!
    Vergeet niet de mindere momenten want ook daar heb je heel veel van geleerd!!

    Maak een mooi album van deze blog zodat je het altijd eens na kunt lezen op een moment dat jij daar zin in hebt en natuurlijk een foto album zodat je de reis weer opnieuw kan beleven bij het zien van al dat moois en al die lieve kindjes daar je wat voor hebt kunnen betekenen.

    Ik hoop dat je echt nog even door je favoriete straat Khaosan Road loopt te mijmeren , laat het nog eens tot je doordringen wat je allemaal hebt meegemaakt.

    Wij zijn ook heel blij dat je deze droom hebt waargemaakt we zijn reuze trots op je !!

    Voor strakjes wensen we je een heel goede reis toe , wel in het goeie vliegtuig stappen alsjeblieft!!
    Ga nog lekker even chillen aan het zwembad dat heb je tenslotte nog nooit gedaan deze reis , hm hm.

    Lief kind van me ,we omarmen je morgen met veel liefde!! ( heb nu ook al een zakdoekje nodig )

    Heeeel goeie reis en tot morgen !!!!!!!!!!!!!!!
    Dikke kus Moetie.

  • 11 Mei 2012 - 08:47

    Anja:

    Lieve Ellen,

    Ik vond het ook heel leuk om je te volgen, om te lezen hoe je genoot van Thailand en alle mensen die je daar ontmoette. Hoe je eerlijk de moeilijke momenten beschreef, maar ook hoeveel superlatieven je gebruikte om je ervaringen te beschrijven, ik heb weer een paar woorden bijgeleerd!
    Het slot van je verhaal hierboven is prachtig: heel persoonlijk. Fijn dat je zo waardeert dat je dit mee hebt mogen maken.
    Ik hoop dat ik je snel weer zie!
    Grosses bises!!
    Anja

  • 11 Mei 2012 - 09:24

    Romy:

    Super laatste blog ellen! Een ervaring om nooit te vergeten. Ik hoop dat je de nacht een beetje goed doorgekomen bent. Ben blij als je weer lekker in Nederland bent:) Hele fijne terug reis!! XX

  • 11 Mei 2012 - 09:50

    Chanti:

    jaaaaaahoooooooooooo. Morgen je homecoming! Ik weet zeker dat je wordt ontvangen met open armen en ze je meteen helemaal gaan vertroetelen en knuffelen!we bellen morgen zeker te weten als ik klaar ben met werken!

    Hele goede reis en zoals ik al zei:stap in t goede vliegtuig! En niet te bruin he,anders zijn wij hier in nederland melkflessen!

    Dikke kus, goeie reis!

    We love you<3

  • 11 Mei 2012 - 10:23

    Eva:

    IK MIS JE LIEVERD! WAT EEN MOOIE LEUKE LAATSTE BLOG! xxx

  • 11 Mei 2012 - 13:09

    Anne Segers:

    Heee lieverd!
    Wauw wat een mooie laatste blog zeg..
    Ik heb ze echt allemaal gelezen en heb je al die tijd gevolgd. Je mag zó ontzettend trots op jezelf zijn!
    Alvast een hele fijne terugreis en tot in Nederland!
    Liefs xxx

  • 11 Mei 2012 - 14:23

    Ton En Elly:

    Wat heb je het toch weer mooi opgeschreven. Goede reis meid.
    Liefs

  • 11 Mei 2012 - 21:05

    JeZus:

    Joepieeeeee!! Je zit nu in het vliegtuig dus je leest dit pas als je al weer in het af en toe regenachtige Nederland bent! Ik heb genoten van je verhalen, zo leek het alsof je toch nog gewoon thuis bij papa en mama zat :D Vanavond misschien frikandel speciaal !!! Fijn dat je weer bijna thuis bent !

    Kus JeZus

  • 12 Mei 2012 - 14:32

    Odette:

    Hoi Ellen,

    inmiddels ben je weer terug in Nederland. Ik was tijdens je reis 1 van de stille volgers van je blog.

    Heel erg leuk om al je verhalen te lezen en hoe je alles hebt ervaren! Je hebt er echt een mooie tijd gehad. Dankzij jou was ik ook weer even bij een jaar geleden toen ik ook in die richting zat.

    Natuurlijk klonken me een aantal verhalen erg bekent in de oren, maar jij hebt toch wel veel meer van Thailand gezien dan ik toen. Prachtig land en prachtige cultuur, door jou verhalen wil ik zeker nog een keer terug om meer van Thailand te kunnen zien. En wie weet jij de landen eromheen die ook echt een aanrader zijn, maar dat is voor later want iedereen hier en inclusief jijzelf is nu veel te blij dat je weer lekker terug bent ;). Natuurlijk in het bijzonder je ouders en zus!
    Je hebt er optimaal van genoten en alles uit deze reis gehaald, dat is in je verhalen heel goed terug te lezen.

    Ellen, ga weer lekker acclimatiseren hier en vooral iedereen van je ervaring laten genieten. Je zult er nog vaak aan terug denken. Je hebt deze reis toch maar mooi gedaan in je eentje en neemt niemand je ooit nog af!

    Veel groetjes,
    Odette

  • 14 Mei 2012 - 19:55

    Maaike:

    Ellen, zo is het maar net! Fijn dat je zo'n super tijd hebt gehad en geniet ook van het thuis zijn!

  • 20 Mei 2012 - 11:52

    Jan En Lia:

    hoi ellen, hier toch nog even een klein berichtje van ons. we hebben sinds een paar weken internet en zodoende hebben we je niet echt kunnen volgen. je zit nu inmiddels weer lekker thuis en zal waarschijnlijk nog veel terugdenken aan die super fantastische tijd die je hebt meegemaakt. die tijd pakken ze je nooit meer af! als we naar nederland komen zullen we, als je het leuk vindt, proberen om langs te komen. kunnen we even bijkletsen!
    hier in frankrijk gaat alles prima!
    doe je ouders de groetjes (en je zus ook natuurlijk) en tot ziens,

    liefs van lia en jan

  • 10 Juli 2012 - 10:44

    HELLO:

    Hello
    I saw your nice profile,and something motivated me to communicate with you,My Dear in your usual time may it pleases you to write me back in email address ( jenicaithamar@yahoo.com ) so that i can send you my pictures and also tell you more about myself.A friendship is the foundation build on other relative things to come.May God bless you as i wait impatiently to hear from you. Your lonely friend,
    jenica

    ( jenicaithamar@yahoo.com )

    Hello
    I saw your nice profile,and something motivated me to communicate with you,My Dear in your usual time may it pleases you to write me back in email address ( jenicaithamar@yahoo.com ) so that i can send you my pictures and also tell you more about myself.A friendship is the foundation build on other relative things to come.May God bless you as i wait impatiently to hear from you. Your lonely friend,
    jenica

    ( jenicaithamar@yahoo.com )

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Actief sinds 22 Dec. 2011
Verslag gelezen: 2453
Totaal aantal bezoekers 38992

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2014 - 22 December 2014

Internship in India, Auroville

03 Februari 2012 - 12 Mei 2012

Goodlife in Thailand

Landen bezocht: