eerste verslagje - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Ellen Bever - WaarBenJij.nu eerste verslagje - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Ellen Bever - WaarBenJij.nu

eerste verslagje

Door: ellendebever

Blijf op de hoogte en volg Ellen

05 Februari 2012 | Thailand, Singburi

Okee vandaag is m'n eerste echte dagje in Singburi aangebroken. Na een heeeeeele lange vlucht (met 8 uur vertraging en 8 uur zonder eten) zijn we dan eindelijk aangekomen gisteren. Al heel veel gezien en heel veel nieuwe indrukken. Het plaatsje waar ik nu zit ligt best ver van bangkok en het voelt alsof ik ergens in de middle of nowhere zit (blijkt wel mee te vallen maar dat moet ik eerst nog maar even ontdekken). De eerste nacht was niet echt chill. Weinig geslapen, veel aan thuis gedacht. Snapte even niet meer waarom ik hier eigenlijk was, maaaar goed. na een paar uurtje slaap zie ik het allemaal een stuk zonniger in. Ja zonnig, want dat is het hier ontzettend!!!! Ik zit nu op m'n kamertje. Heb mijn roommates nog niet gezien, zijn blijkbaar heel het weekend weg ofzo. Lekker gezellig. Ik zit blijkbaar bij twee chagerijnige oude vrouwen, haha heb ik weer!! Nouja komt goed, ik regel wel wat.

Ik type een beetje van alles en nogwat. Moet namelijk snel zijn, want om 2 uur gaat onze taxi naar singburi swimmingpool. Lekker even een verkoelende duik nemen. Kunnen jullie je vast niet voorstellen daar in NL met al die sneeuw en kou enzo. Nou ik zweer het je, ik ga kapot van de hitte hier!

Oh ik moet opschieten! Tot snel. xxx

  • 05 Februari 2012 - 07:19

    Nard:

    8 uur zonder snack en 8 uur vertraging ik denk dat dat het wel waart is voor al die zon nu of niet (:
    heel veel plezier daar in Thailand en lekker werken maar

  • 05 Februari 2012 - 08:04

    Daddy Cool:

    Ellen, een laat het maar lekker gebeuren. Je ziet het al zonnig in tenminste. Als je soms eens even vergeet waar je ook al weer voor ging dan moet je dit nog maar eens lezen. Je ging om vrijwilligers werk te doen en wat van het land te zien. Eat van het land zien, dat begint al te lukken, het is wel een ander land dan Nederland natuurlijk. Het tweede komt ook nog wel. Geniet er maar van. Wij denken aan jou. Een diepvries Daddy.

  • 05 Februari 2012 - 09:48

    Anne Segers:

    Hee El,
    Echt heel fijn dat je nu op je plek zit! Ik zat wel even in spanning hoor.. Las overal dat vluchten vertraging hadden dus ik was heel blij om te lezen dat je veilig was aangekomen!
    Ik kan me inderdaad niet voorstellen dat jij daar lekker warm zit haha. Hier is het echt ver onder 0 (vanacht was het -15, brrr).
    Tot je volgende verslag! Ik denk aan je.
    Liefs x

  • 05 Februari 2012 - 09:55

    Ton:

    Hoi Ellen,
    Fijn dat je goed bent aangekomen (niet in KG) Laat eerst alle indrukken maar eens goed op je inwerken. Wij zijn inderdaad de kou al een beetje beu aan het worden. Voor jou is het heel wat anders dan 2 weken geleden in een grote koude ruimte foto's laten maken (wel mooi he?) Nou we zien je volgend verslag wel tegemoet en Elly zal straks wel reageren. groetjes.

  • 05 Februari 2012 - 09:57

    Judith:

    Fijn dat je goed bent aangekomen!! Haha ik zie je al liggen op 1 kamer met ouwe wijven die alleen maar kunnen mopperen :P:P Waarschijnlijk ben je nu al wel klaar met zwemmen. Ik hoop dat het heerlijk was... Hier moeten wij maar niet gaan zwemmen in de watertjes... want da's inderdaad ietsiepietsie te fris :P:P Veel plezier!!! Dikke kus ook van Elise!

  • 05 Februari 2012 - 10:33

    Anja Van Gool-Bolder:

    Lieve Ellen,
    Leuk om al zo snel iets van je te horen! Logisch dat je even heimwee hebt als je moe bent en alleen. Maar ik weet zeker dat je, zodra je daar contacten hebt gelegd en je geniet van de mooie dingen die Thailand te bieden heeft, steeds minder aan thuis gaat denken.
    Vertraging is inderdaad afschuwelijk: onbegrijpelijk dat je niets te eten kreeg!
    Ik ben benieuwd wat je van de omgeving vindt waar je nu bent en welke excursies je gaat maken om het land te leren kennen.
    Dit medium is trouwens wel leuk, ik kan ook de berichtjes van de anderen lezen! Je merkt wel, ik ben een echte nul wat dit soort zaken betreft, ik kende dit helemaal nog niet.
    Daddy Cool (ik weet nu wel wie het is!) heeft gelijk: je ging erheen om anderen te helpen en misschien ook wel om een beetje over jezelf te leren. Ik vind het superknap van je dat je dit doet!! Je komt je zelf echt tegen in de wat moeilijker momenten, spannend maar ook heel waardevol.
    Ik ben wel jaloers op je wat het weer betreft: je kunt hier niet buiten komen zonder drie of vier lagen kleding!! Geniet van alles en iedereen en tot de volgende keer!

  • 05 Februari 2012 - 10:51

    Marjon:

    He Liz, ik ben hartstikke blij dat ik je net heb gesproken en gezien via skype.
    Heerlijk dat je het nu wat zonniger inziet en dat je daar omringd wordt door leuke mensen , behalve die 2shaggie roommates die er nog niet zijn .Laat ze maar lekker wegblijven!!
    Wat ik er net van heb gezien ziet er leuk uit hoor!! gezellig zo met z,n allen aan die tafels.
    Raar idee dat je hebt gezwommen , daar moeten wij even niet aan denken.
    Succes met onderhandelen voor een andere kamer , gaat je vast lukken hoor!!
    Heel veel plezier met de orrientatie week ,en vannacht lekker slapen hopelijk!!
    Dikke kus, Moetie.

  • 05 Februari 2012 - 12:06

    Marit:

    Hiiii!
    Na het schrijven van dat megaaaa lange verhaal, als reactie op die van jou, heb ik nu weinig inspiratie meer. Maar beloofd is beloofd, en stalken zal ik doen. Ik vind het echt heeel vreemd dat jij nu daar zit en dat ik hier engeltjes kan maken in de sneeuw. Nu zou ik toch liever aan jouw kant van het verhaal willen zitten. Zo denk jij er misschien niet over, maar wat ik al zei: je gaat zoveeeel leuke dingen meemaken daar!
    Haha, van die huisgenoten had ik nog niet gehoord. Leuk joh! Lekker kletsen met twee van die chagrijnige oude vrouwen. Misschien kan je nog wat leren van hun levensverhalen (want die ga je hoogstwaarschijnlijk heel vaak aanhoren).
    Als jij even lekker ga zwemmen daar in Singburi, ga ik weer lekker m'n boeken in. Verschil moet er zijn toch?
    X

  • 05 Februari 2012 - 14:20

    Huib:

    Hey Ellebel, Wat goed iets van je te horen! Jammer van die vertraging dat zal het extra spannend hebben gemaakt voor je.... Hoe zijn die twee andere meiden uit NL ? Geniet lekker van de zon ik ben stik jaloers, vertrok gisterochtend van huis en de auto gaf -17gr aan zoooo armoedig! Dikke kus en tot mails X

  • 05 Februari 2012 - 14:20

    Eva Van Der Veer:

    Hee Ellen!
    Klinkt al helemaal leuk! Ik ben erg jaloers op het warme weer daar! Over 8 dagen mag ik gelukkig zelf ook vertrekken! Door jouw verhaal te lezen krijg ik alleen maar meer zin om te gaan!
    Veel plezier daar!
    xxx

  • 05 Februari 2012 - 14:43

    Chanti:

    haaaai ellebel!
    Klinkt al super,behalve die roommates dan! Maar dat komt ook helemaal goed,dat weet ik zeker. Ik ben zooo jaloers op die hitte,in disney was t echt een grote vrieskist!
    Ik denk aan je, en we gaan snel skypen!

    Kusss je dinnetje

  • 05 Februari 2012 - 15:23

    Romy:

    Leuk om al iets van je te lezen ellen! Het begin is altijd moeilijk, vooral na zo'n verschrikkelijke lange reis. Maar het ik weet zeker dat het helemaal goed gaat komen:) Vooral proberen te genieten. Zo te lezen doe je dat al wel. Heerlijk die temperaturen daar, lekker bruin bakken! Hopelijk horen we snel weer wat van je! XX

  • 05 Februari 2012 - 16:55

    Jolanda Donkers:

    Hoi Ellen, komt helemaal goed met jou hoor!!!! De 1e dagen is altijd moeilijk en moet je overal aan wennen. De temperatuur lijkt me niet moeilijk om te wennen hoor het is hier brrrrrrr echt koud.We hebben het hier thuis regelmatig over jou!!!! XXXXX

  • 05 Februari 2012 - 20:09

    Je Zus:

    Hee Lo,

    Wel leuk zo dat we samen even moeten wennen! Jij daar aan de hitte, ik hier aan de kou (in mijn kamer is het voorlopig nog maar 12 graden!) En jij aan je chagerijnige roommates, ik aan het alleen zijn :P. Hopelijk kunnen we over een week allebei zeggen dat het hartstikke leuk is!!

    Kus je zus

    PS. ik verwacht wel wat langere verhalen van je hoor ;)

  • 06 Februari 2012 - 11:08

    Jan En Lia:

    hoi ellen,

    al heel wat meegemaakt voordat je landde met die grote vogel. meisje, we krijgen gewoon medelijden, zo warm. hier in nederland is het stervenskoud en we hebben vanmorgen een ijsbeer de tuin uit moeten jagen. nou, genier er lekker van edat je volgende berichtje.

    liefs,
    lia en jan

  • 06 Februari 2012 - 23:16

    Marjon:

    He lieve dochter, hier ben ik weer even.
    Gezellig dat ik je weer heb gesproken vanmiddag en heel fijn om te horen dat je het nu al zo goed naar je zin hebt.
    Je hebt al wat ondernomen met de rest van de meiden daar , en wat goed dat de organisatie jullie de mooie dingen in de omgeving laat zien.
    Het blijft een raar idee dat je slecht slaapt vanwege de warmte terwijl wij hier onder ons wollen dekbed kruipen.

    Ik vind het ook ontzettend leuk om de reacties van alle lieve familie / vrienden te lezen, het is inderdaad een bijzonder medium.
    Ik geniet ervan!!

    ( Bij ons liepen er trouwens 2 pinguins in de straat, je ziet wel het kan nog gekker.)

    Ellen, over enkele uurtjes begint bij jou de dag weer, ik wens je veel plezier toe in Ayutthaya
    en geniet van de mooie dingen!!

    Dikke kus , Moetie.

  • 07 Februari 2012 - 12:47

    NARD:

    HÉ ELLEN (;
    HET IS HEER VANDAAG -4 EN GEVOELSTEMPERATUUR -19!!!
    EN IN ONZE VIJVER ZAGEN WE EEN GROEPJE WALRUSSEN!!!!!!!:(:(
    PAS OP ALS JE TERUG KOMT!!!! :):):):):):):)

  • 07 Februari 2012 - 19:36

    Ton:

    Hoi Ellen Je hebt het iets warmer dan je zus heb ik begrepen. Geniet van alles wat je ziet en meemaakt, want zo'n kanss krijg je misschien nooit meer. Morgen gaan we weer de hele dag op lieve Elise passen, misschien kan ik ze nog een paar toetsen laten indrukken. Groetjes vanuit Breda.

  • 08 Februari 2012 - 14:07

    Bert De Bever.:

    Hoi Ellen, heb je het zo druk dat je jouw reisverslagen niet aan kunt vullen, heb je niets te schrijven of zoek ik verkeerd.
    Een langzaam opwarmende Daddy Cool.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Actief sinds 22 Dec. 2011
Verslag gelezen: 452
Totaal aantal bezoekers 39021

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2014 - 22 December 2014

Internship in India, Auroville

03 Februari 2012 - 12 Mei 2012

Goodlife in Thailand

Landen bezocht: