14 t/m 22 februari. - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Ellen Bever - WaarBenJij.nu 14 t/m 22 februari. - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Ellen Bever - WaarBenJij.nu

14 t/m 22 februari.

Door: ellendebever

Blijf op de hoogte en volg Ellen

22 Februari 2012 | Thailand, Singburi

Het is alweer eventjes geleden dat ik iets van me heb laten horen, zie het maar als een goed teken. Ik heb het nog steeds onwijs naar mijn zin hier in de twinhouse. Ik geniet zo hard :)!

Maar, waar waren we ook al weer gebleven...
Dinsdag 14 februari zijn we nog met de eigenaar van greenway forest view en zijn gezin en staff gaan karaoken. Het was echt GENIAAAL. We hebben zo onwijs veel liedjes gezongen en die mensen vonden het helemaal geweldig. Daarna hadden ze de muziek echt mega mega mega hard gezet en zijn we met z'n allen los gegaan. Was erg bijzonder zo onder de sterrenhemel.

Woensdag& donderdag 15&16 februari: zijn we naar de tempel vertrokken. Onderweg zijn we nog naar een andere tempel gegaan en daar hebben we even met een Amerikaanse monnik gepraat. Dat was wel heel interessant. Ik had hem gevraagt hoe dat ie er bij was gekomen om monnik te worden en toen kwamen er hele verhalen, echt leuk.
Bij de andere tempel aangekomen bleek dat we niet in de tempel zouden slapen, maar gewoon in een huis ernaast. Beetje tegenvaller dus. 'S middags op het heetst van de dag moesten we 2,5 uur de straat gaan vegen. Echt vreselijk. Ik zag er het nut niet echt van in, want de blaadjes waaide gewoon net zo hard weer terug, maaaaargoed dit is blijkbaar wat de monniken zelf ook heel de dag doen. Daarna moesten we 2,5 uur in de grote hal chanting doen. Dat houdt in dat je 2,5 uur in een ongemakkelijke houding op een matje zit te luisteren naar gezang waar je niks van verstaat. Zeer slaapverwekkend. Het was echt gruwelijk. Janneke en ik wilden het liefst echt wegrennen. Toen mochten we eindelijk gaan slapen en die nacht moesten we om 3 uur opstaan om weer te chanting te doen in de grote hal. Toen hebben we ons leesboekje maar meegenomen, want anders was het echt niet vol te houden. Ik heb er allemaal best respect voor hoor, maar het was gewoon super saai en ik voelde nou niet echt de behoefte om dit midden in de nacht 2 uur lang te gaan doen. Daarna gingen we met de monniken het dorp in en vervolgens moesten we weer 2 uur wachten voordat we iets gingen doen. Het was een heel onduidelijk programma deze week met vooral erg veel wachten op niks. Ik zal alle details achterwege laten, maar ik kan vertellen dat we echt erg chagerijnig waren en ook wel teleurgesteld in deze week. Gelukkig vertrokken we een dag eerder dan gewoonlijk en het was zoooo fijn om weer lekker bij de twinhouse terug te komen!

Vrijdag 17 februari:
We zijn vandaag om 12 uur al met een grote groep naar Bangkok vertrokken voor het weekend. Het was zo ontzettend warm toen we daar aankwamen, echt abnormaal. We zijn meteen naar the greenhouse gegaan (dat is het hostel waar iedereen verblijft altijd)en hebben daar onze spullen gedumpt. De rest van de dag hebben we doorgebracht op Khao San Road. Erg leuke straat met allemaal leuke winkeltjes ennnnn natuurlijk een MAC DONALDS. Daar hebben we dit hele weekend zo van genoten. Ik eet me hier helemaal klem. 's avonds zijn we met zijn allen naar de happy bar gegaan en daarna zijn we naar the club gegaan. Dat was echt super gaaf! Fijne muziek, leuke mensen, echt perfecte avond.
'S nachts konden we van de hitte niet slapen en zijn we pas 12 uur smiddags in slaap gevallen dus zaterdag hebben we eigenlijk vrij weinig gedaan. Beetje clubsandwiches, hamburgers, omelet met bacon, oreo's en ijsjes gegeten. 'S avonds moesten we helaas afscheid nemen van onze grote vriend Axel :( Dat was echt niet leuk. Heel jammer dat zij er maar voor 2 weken waren, maarja er is nu eenmaal een tijd van komen en gaan. Janneke en ik zijn nog samen naar de club gegaan deze avond en de dag erna zijn we weer gaan shoppen en eten op Khao san road.

Maandag 20 februari:
Vandaag zijn we eindelijk echt begonnen met vrijwilligerswerk. Deze aankomende week ga ik naar de orphanage. Het was heel erg leuk om je echt eens nuttig te voelen. Je mag elke dag kiezen wat je daar gaat doen. Je kunt engelse les geven, schoonmaken, schilderen en met de kinderen spelen. Ik ben vandaag de buitenkant van de orphanage gaan schilderen, want die zag vreselijk uit vanwege de overstroming. Het ziet er nu weer prima uit :).
'Savonds zijn we weer met z'n allen naar de bar aan de overkant gegaan. Was een erg goed avondje.

Dinsdag 21 februari:
Weer lekker naar het weeshuis gegaan vandaag. We hebben een dinosaurus geschilderd in het klaslokaal. We hoorden vandaag dat er iemand uit de straat is overleden en we mochten naar de funeral. Ik ben zelf niet geweest, maar het was blijkbaar wel heel apart. We mogen nu niet meer party'en hier deze week, vanwege het overlijden.

Woensdag 22 februari:
Weer een dagje in het weeshuis gehad. Ik ben begonnen aan een tekening op de muur. Ik maak een roos, hopelijk wordtie een beetje mooi. 's middags zou ik eigenlijk naar het ziekenhuis gaan voor al m'n muggenbulten. Het is echt abnormaal erg op dit moment, maar je krijgt dan een injectie in je bil en eigenlijk zag ik dat niet zo zitten dus zijn we gaan bruinbakken aan het zwembad. Ben echt lekker verkleurd vandaag :D! heeeerlijk. Nu zitten we gewoon in de twinhouse te kletsen, omdat we dus niet meer naar de bar kunnen. Aankomend weekend gaan we weer lekker naar Bangkok, ik kijk er mega erg naar uit !!!! Wordt weer een fijn feestje denk ik :).

Ik hou jullie op de hoogte.

laaater.


  • 22 Februari 2012 - 14:37

    Chanti:

    Wauwww..super leuk allemaal zeg! Echt fijn dat je zon blog hebt en we weten wat je allemaal doet. Ook leuk dat je het zo onwijs naar jw zin hebt met je vriendin daar..janneke!lijkt me een erg leuk meisje.

    Ben blij dat je het zo na je zin hebt schatje! Kom je snel weer terug,want we missen je hier.
    Ik kijk nu alweer uit naar je volgende verhaaaal!

    Pas op jezelf!
    Dikke kussss je vriendinnetjeeeee!
    <3

  • 22 Februari 2012 - 14:39

    Ton:

    Hoi Ellen,
    Waarschijnlijk heb je nu ook begrepen waar de uitdrukking "dat is Monnikenwerk" vandaan komt. Maar je hebt weer veel meegemaakt. Is het toeval dat je voor schilderen hebt gekozen of heb je dat van opa meegekregen? En veel familieleden in de verpleging en jij bijna in je broek "schijten" voor een prikje in je bil. Dat is echt humor!!! De carnaval zit er hier weer op, niets aan gedaan, alleen ziek geweest. Elly ligt op de grond met Elise te spelen. Ze begon vorige week iedere keer te "bulderen" van het lachen (echt hard) als we het liedje, "Janus, Janus, pak me nog een keer"voor haar zongen en dansten.
    groetjes Ton en Elly en Elise natuurlijk

  • 22 Februari 2012 - 16:01

    Tante Marij Bolder:

    hoi ellen wat fijn dat het weer alemaal goed gaat en ook dat dat je veel van het land kan zien en de tempels en de monniken hoe die daar allemaal leven heel intressant nou groetjes van tante marij en jos

  • 22 Februari 2012 - 18:25

    Marjon:

    he meiske,
    Wat gezellig om weer wat van je belevenissen te lezen.
    Heel jammer dat de Boeddhistische week een beetje is tegengevallen , maar toch interessant om het monnikenleven eens mee te hebben gemaakt , en inderdaad ome Ton heeft gelijk met de uitdrukking monnikenwerk.
    Dan heb je er dat toch van geleerd.
    Het lijkt mij ook erg lastig om zolang in een bepaalde houding te moeten zitten , en toch zeker midden in de nacht!!
    Om maar te zwijgen over het vegen!!
    Maar nu is dan echt het werken begonnen , wat leuk joh dat je aan het schilderen bent, kun je je lekker creatief uitleven, ik hoop dat de roos ook mooi gaat worden .
    Wat zullen de kinderen ervan genieten als alles weer mooi is , en die dino, echt heel leuk!!

    Ik begrijp dat jullie in Bangkok ook genoten hebben , meest van het lekkere eten en uitgaan.
    Hebben ze daar geen mooie tempels of houden jullie het even voor gezien ?
    Tante Anja heeft vast nog wel een adresje voor een mooie tempel hoor!!
    Kan altijd nog komend weekend als jullie er weer heen gaan!!
    Geniet er maar lekker van .
    Wat leuk dat jullie regelmatig bij het twinhouse ook aan de bar kunnen chillen , nu dan even niet uit respect voor de overledene.
    Maar dat lijkt me heel gezellig zo met z'n allen.

    Heel erg leuk dat we nu ook wat foto's kunnen zien , met dank aan Lia!!

    Niet te geloven dat je zoveel muggebulten hebt , als ze echt een spuit adviseren moet je dat toch doen.Het lijkt me heel vervelend, vooral die jeuk.

    Liz, geniet van het schilderwerk bij het weeshuis , laat daar wat blijvends moois achter.
    Hier kunnen de kindjes aldaar lang van genieten.

    Tot gauw weer , heel dikke kus, Moetie.

  • 22 Februari 2012 - 18:52

    Marit:

    Hahah, EINDELIJK begonnen met wat nuttigs te doen. Dat werd tijd. Maar dat neemt natuurlijk niet weg dat er niet gepartyd en 'gebruinbakt' wordt. Heeeeeerlijk toch.
    Nog steeds jammer dat de boedhistische week een beetje is tegengevallen, maar wel fijn dat de rest zo goed bevalt. Ik ben erg benieuwd hoe dat weekje met Janneke op 'de eilandjes' wordt en de overige weken in het twinhouse. Jammer dat je niet naar de funeral bent geweest. Dat zou ik dan juist weer heeel graag willen zien. Gewoon om te kijken hoe het er in andere landen aan toegaat. Maar je hebt er vast zo je redenen voor hebben.
    Veeel plezier en spreek je snel weer! X

  • 23 Februari 2012 - 09:21

    Jan En Lia:

    Hoi Ellen,

    Jammer dat de periode bij de monniken wat tegengevallen is, maar je hoefde er niet zo lang te blijven. Gelukkig hebben ze er ook de Mac en dat maakt weer een hoop goed. Die muggen blijven toch een probleem. Heel erg vervelend. Jan weet er ook alles van. Dat bruinbakken ana het zwembad is ook niet verkeerd. Jammer dat je niet naar de begrafenis bent geweest. Is daar heel apart. Nou, veel plezier in Bangkok en de groetjes uit Made.

    Lia en Jan

  • 23 Februari 2012 - 14:15

    Anja:

    Hoi Ellen,
    Onbegrijpelijk hoe die monniken leven, ik kan me niet voorstellen dat ze gelukkig zijn. Toch zijn heel veel Boeddhisten een poosje monnik en leven op een heel sobere manier. Het verblijf daar viel dan wat tegen, maar hopelijk vond je de "watjes" ("Wat" is het Thaise woord voor "tempel") wel mooi. Zeker in Bangkok zijn ze prachtig! Je hoeft ze niet allemaal te zien hoor Ellen, als je er een stuk of 10 ziet, is dat wel voldoende, dan heb je een goed beeld.
    Lekker hè, om in Khao San Road weer eens "gewoon" te eten. Het nadeel van die straat is dat er zoveel lawaai is! Al die schreeuwerige muziek. Maar ja, dat valt jullie misschien niet eens op.

    Ik wist trouwens niet dat jij zo goed kon zingen. Leuk om zo samen die dingen te ondernemen.

    Ik ben echt benieuwd hoe zo'n weeshuis eruit ziet: armoedig, erg sober, of valt dat wel mee?
    Wel een goed idee om iets blijvends van jou in dat weeshuis achter te laten. Ik kan me nog herinneren hoe jij tijdens tekenles op school zo enthousiast bezig was, dat was geweldig om te zien!
    Ga je ook echt met de weeskinderen om? Engelse les geven lijkt me ook leuk om te doen en dat is bovendien hard nodig.

    Ik zie weer uit naar je volgende verhalen. Groetjes, en Marjon heeft gelijk: laat toch maar iets doen aan die muggenbulten. Ton kan wel zeggen dat het onvoorstelbaar is dat je bang bent voor zo'n prikje, maar hij is zelf ook geen held hoor!! (Ik ook niet hoor!)
    Ik heb op Facebook van Marij jouw foto's gezien, hartstikke leuk.

    Groetjes uit het Bavelse,
    Anja

  • 23 Februari 2012 - 17:31

    Jolanda Donkers:

    Wow Ellen, echt een leuke tijd voor jou! Straks wil je niet meer terug! Ik zou als ik jou was toch maar een injectie halen voor de muggenbulten. Is misschien maar eenmalig en ben je de rest van de tijd bultenvrij of in ieder geval geen last meer van. Wij hebben hier inmiddels de carnaval achter de rug. Ben 3 dagen op stap geweest. Alleen thuis om te slapen. Was wel een hele leuke carnaval De gladheid hier is gelukkig verdwenen dus zijn toch veilig thuis gekomen zonder botbreuken. Groetjes XXXXXXX

  • 23 Februari 2012 - 21:47

    Wally:

    Hoi Meid, wat maak jij speciale dingen mee zeg.
    Ontzettend leuk om allemaal te lezen. Ik blijf je volgen hoor.
    Liefs van de buurvrouw

  • 24 Februari 2012 - 08:28

    Marjon:

    He meisje hier ben ik weer even .
    Ik heb gister een film zitten kijken waar ik helemaal niets om geef maar het speelde zich grotendeels af in en rondom Bangkok.
    Superleuk , want regelmatig kwamen er prachtige Boedha's in beeld , echt heel mooi.
    En inderdaad de monniken kwamen in beeld het enige wat ze aan het doen waren was vegen , prachtig om te zien en volgens mij was er helemaal niets om te vegen .
    Ze zaten in die speciale houding op de grond , lijkt me niet zo chill hoor!!
    En je zag de bootjes over dat heerlijke bruine water varen langs de hutjes cq, huisjes van de bewoners.
    Ik heb ervan genoten, niet van de film maar van de prachtige omgeving!!
    Gek idee dat jij dit gewoon van dichtbij allemaal ziet.

    Gezellig dat jullie weer richting Bangkok gaan strakjes , heel veel plezier en geen hangover 3 hoop ik ??
    Doei , heel veel liefs vanuit het mooie :) Wagenberg.
    Dikke kus Moetie.

  • 24 Februari 2012 - 22:48

    Lau:

    Tieniee!! <3

    Wat balen zeg,, die buddistische week:( We hadden het er hier nog over , hoe speciaal dat wss zou worden.. maar wat heb ik een medelijden met je:O net uit bed, spieren nog stram en dan onderhand je been al in je nek leggen en dat 2uur volhouden.. auchXD
    Ik ben benieuwd hoe je roos nog is gelukt!
    Met hoeveel mensen ben je nu op de plek waar je vrijwilligerswerk doet? En je woont nu nog wel nog steeds op hetzelfde plek toch?

    Ben je nog naar het ziekenhuis geweest? Eigenwijsje:P! Als je al die vaccinaties overleefd en al die muggenbulten.. dan moet die ene prik toch ook nog wel te overleven zijn:P?

    Ik hou alles goed in de gate hoor:P en zodra er nieuwe foto's zijn of een nieuw verhaal weet meteen het hele huis het:P.

    Wist je trouwens dat je mams pas geleden nog langs was geweest:)? Gewoon om wat verhalen over jou te delen, echt leuk.. Dat gaan we ook vaker doen dus zal binnenkort ook eens langsgaan:)

    Ik hoop dat ik weer snel met je kan skypen:)

    Dikke kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Actief sinds 22 Dec. 2011
Verslag gelezen: 433
Totaal aantal bezoekers 39025

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2014 - 22 December 2014

Internship in India, Auroville

03 Februari 2012 - 12 Mei 2012

Goodlife in Thailand

Landen bezocht: