Best weekend. - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Ellen Bever - WaarBenJij.nu Best weekend. - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Ellen Bever - WaarBenJij.nu

Best weekend.

Door: ellendebever

Blijf op de hoogte en volg Ellen

27 Februari 2012 | Thailand, Singburi

Nadat we de orphanage vrijdag succesvol hebben afgesloten zijn we 'savonds weer met een grote groep naar bangkok vertrokken. Het is een hele leuke week geweest in het weeshuis. Ik heb het gevoel dat ik wel iets bijgedragen heb daar. Mijn roos heb ik gelukkig nog afgekregen, ik ben er trots op:). Ik heb nog een soort van diploma ontvangen van de orphanage vanwege het harde werken, yeah!

Eigenlijk wat het 't plan om dit weekend gewoon even lekker te rusten en aan het zwembad te liggen, maar het zwembad bleek gesloten te zijn dus zat er niks anders op om iedereen te joinen in Bangkok :). Eerst afscheid genomen van Iris en daarna met z'n allen het busje in opweg naar the big city. We hebben weer in het zelfde hostel geslapen als vorige week, de greenhouse. Echt zo'n fijne plek is dat! Het ligt in een hele gezellige straat met allemaal lampionnen in de bomen en er hangt gewoon een leuke sfeer. Janneke en ik deelden onze kamer met Cecile, echt een topwijf. We hebben echt liggen gieren met z'n drieen. We hadden onze eigen "vette"party in de kamer gehouden en zijn 'savonds met zijn drieen naar The Club op khaosan gegaan. Toen ik op het podium stond zag ik ineens een bekend hoofd in de menigte. Mariken en Daniel (vrienden uit Alkmaar) stonden in dezelfde club, echt zo extreem. Ik wist natuurlijk wel dat ze aan het reizen waren, maar ik had geen idee wanneer ze in thailand zouden zijn dus dat was echt bizar toen ik ze daar ineens zag! Echt heel erg leuk :D!!!

Zaterdag hebben we eigenlijk vrij weinig ondernomen (as usual). We zijn khao san road weer op gelopen en hebben toen een uur massage genomen. HEEEEEEEERLIJK. Het kost echt helemaal niks, en het is zo super ontspannend. De rest van de dag weer genoten van het "fatsoenlijke" eten. 'Savonds opnieuw naar de club gegaan, en dat was ook weer een geslaagde avond. Bijna iedereen van de twinhouse was er, echt heel leuk. Het is ook wel grappig dat je mensen van khaosan road gewoon gaat herkennen. Je ziet eigenlijk telkens wel een beetje de zelfde mensen in de club die jou dan ook herkennen. Ze komen echt ook van over de hele wereld en iedereen met een ander doel en verhaal, erg tof om allemaal te horen.

Zondag ochtend hebben we afscheid genomen van Cecile. Heel jammer. Had het onwijs leuk gevonden om nog wat langere tijd met haar door te brengen. Het hele weekend hebben we gewoon 1 grote slappe lach gehad. Zondag middag zijn Janneke en ik eindelijk eens iets sportiefs gaan doen. We hebben van 1 tot 6 een mega fiets/boot tocht gemaakt door bangkok. Echt super super vet!! Het was best duur (voor thaise begrippen), maar zeker de moeite waard. We hebben door achterbuurtjes gefietst, dat was heel fasinerend. Zo gek om te zien hoe die mensen daar leven, echt absurd. Dat kunnen wij ons gewoon niet voorstellen, je ziet het met eigen ogen, maar toch dringt het niet helemaal tot je door dat die mensen daar dag in dag uit leven. We hebben nog een aantal mooie tempels bezocht, absoluut mooier dan dat we tot nu toe gezien hadden. De boottocht was ook heel erg leuk. We gingen langs al die hutjes varen en die mensen zwommen gewoon in de rivier enzo, super ranzig. Daarna hebben we nog door een villa wijkje gefietst waar het dan ineens juist super mooi was met mega grote huizen. En dan ineens zit je weer in the middle on nowhere en fiets je over een crappy paadje met aan beide zijde een moeras achtige omgeving. Al met al was het dus een hele ervaring en we hadden ook een gezellig groep met wat Nederlandse mensen en onze gids had 14 jaar in Belgie gewoont, dus die sprak Nederlands. Super chill. Dat was eigenlijk ook wel heel grappig, want het was echt zo'n typische thaise jongen (hij is gewoon in thailand geboren en op zijn 4e naar belgie verhuisd) en dan met zo'n belgisch accentje. Ik heb nog een tijdje met hem gekletst, dat was echt heel interessant. Die jongen is gewoon net zo oud als ik en hij woont in z'n eentje in een appartementje in Bangkok terwijl zijn ouders nog in Belgie wonen. Best heftig eigenlijk allemaal. Nouja, dat was dus echt een hele interessante dag. Leuk om eens wat meer van Bangkok te zien dan alleen de mac donals en the club. 'Savonds weer terug naar de twinhouse gereisd. Was ook een hele ervaring trouwens. We kwamen aan op Singburi busstation, en dan moet je nog ongeveer 20 minuutjes met de taxi om bij de twinhouse te komen, maar er was dus nergens een taxi te bekennen. En daar langs de weg stonden wat politie mannen te niksen, dus we vroegen hen naar een taxi. Nou ze snapten er eerst natuurlijk niks van (want die mensen hier spreken echt van geen meter engels, echt vreselijk). Dus gingen ze er nog meer politie bij halen en op een gegeven moment kwam er een politie auto met nog meer politie. Wij hadden echt zoiets van...... uuhh, we vroegen alleen maar om een taxi... Uiteindelijk heeft de politie ons dus naar de twinhouse gebracht (ze hadden geen idee waar het was en ze verstonden ons ook niet dus we hebben echt een eeuwigheid rond gereden, maar het was echt zo grappig en zo'n belevenis). Toen we hier aankwamen dacht iedereen echt : shit politie, wat komen die nou weer doen. En toen stapten janneke en ik dus uit en toen hadden ze al helemaal van wat hebben die twee nou weer uitgespookt. Was dus wel een avontuurtje. We hebben echt een super super super leuk weekend gehad!!

Vandaag zou ons teaching project beginnen. We gaan deze week namelijk engelse les geven op de school hier in de buurt. Maar Janneke's voet was weer opgezwollen en we dachten dat ze een infectie aan haar muggenbulten had, dus moesten we naar het ziekenhuis. (nouja ik hoefde natuurlijk niet perse, maar ik heb haar gezelschap gehouden). Phil, onze "baas" hier, zei dat we niet meer naar teaching konden vandaag en dat het goed was voor de muggenbulten om lekker naar het zwembad te gaan. Nou dat hoef je ons natuurlijk geen tweede keer te vertellen. We hebben van 11 tot 5 aan het zwembad gelegen, ik ben echt mega verbrand. Morgen begint de teaching echt. Ik heb gehoord dat het best pittig is. De kinderen zijn redelijk hyper en willen niet echt altijd naar je luisteren. Nouja we zullen het morgen zelf meemaken, komt vast goed.

Dit is alweer mijn laatste weekje hier. Heel vreemd moet ik zeggen. Ik wil hier echt nog laaang niet weggaan. Alhoewel, de meeste leuke mensen zijn toch al weg dus wat dat betreft maakt het niet zo heel veel meer uit. Maar het is zo'n gemoedelijke plek, het is echt mijn thuis geworden. Als Janneke en ik ergens zijn en we praten over thuis dan hebben we het altijd over de twinhouse. Raar idee dat ik me straks weer op een andere plek thuis moet gaan voelen. Nouja, uiteindelijk gaat dat ook allemaal weer vanzelf, komt goed :)

Dat was 'm weer! Ik geniet trouwens echt van alle lieve en leuke reacties en allerlei tips enzo! Echt heel tof allemaal! :D Dankjewel!

Groetjes.

  • 27 Februari 2012 - 17:48

    Ton:

    Hartstikke leuk om je verslag weer te lezen. Het gaat nog steeds prima zie en hoor ik wel.
    groetjes, Ton en Elly

  • 27 Februari 2012 - 18:24

    Daddy Cool:

    Ongelofelijk wat julliem allemaal meemaken. Ik begin er zo langzamerhand jaloers op te worden.
    Volgende week ben ik een beetje een in buurt, maar langskomen zit er helaas niet niet.
    Even naar Singapore en Maleisie, dinsdag heen en donderdagavond weer terug Azie in 3 dagen.
    De meeste tijd zit ik nog in het vliegtuig.
    Teaching lijkt mij ook erg leuk. Eindelijk eens aan de andere kant van de schoolbanken.
    Eens kijken of dat beter bevalt dan les krijgen.
    Met die hyper kindjes zal dat nog niet meevallen.
    Gelukkig allemaal van tijdelijke duur. Geeft je wel een beetje inzicht in wat je wel leuk vind en wat zeer niet.
    Ervaring, ervaring en nog eens ervaring. Schiet wel lekker op zo in nog geen 4 weken.
    Natuurlijk nooit gedacht dat je nog eens door de thaise politie zou worden thuisgebracht.
    Die zijn toch een stuk behulpzamer dan in Nederland. Dat zie ik hier nog niet zo snel gebeuren.
    Ik ga even journaal kijken en zie in de loop van de week uit naar een up-date over het lesgeven.

    De geweldige garoeten van Daay Cool himself.

  • 27 Februari 2012 - 18:40

    Huib:

    Hey Ellebel, Zit gewoon te lachen achter de laptop! Ik zie jou ook helemaal in dat politiebusje als een modepopje op die achterbank zitten.... Ik reken erop dat je foto's hebt gemaakt!!!!
    Leuk om je te volgen X

  • 27 Februari 2012 - 18:40

    Judith:

    Zo je hebt weer leuke dingen meegemaakt. Die roos is trouwens heel mooi geworden!!
    Groetjes ook van Ritchie en een dikke kus van Elise!

  • 27 Februari 2012 - 18:46

    Judith Nog Een Keer!:

    Whahaha die Huib: als een modepopje in de politiebus :D:D Nu zie ik dat ook voor me!! Foto's Ellen!!!

  • 27 Februari 2012 - 19:17

    Marit:

    Yeaaaaah! Eindelijk. Ik dacht eigenlijk dat je reis een beetje een 'partyreis' ging worden, maar nu ik dit allemaal lees is het toch ook wel super avontuurlijk enzo. Is het eigenlijk sowieso wel natuurlijk! Echt gaaf dat je die fietstocht hebt gemaakt en dat je ook met de 'plaatselijke bevolking' een beetje kennis hebt gemaakt. Leuk leuk. Ik zit hier trouwens op FNV en iedereen heeft echt al miljoen keer naar je gevraagd hoe het is enzo. En Wim heeft een stukje van je gelezen en samen met Bert alle foto's zitten kijken. Echt geweldig haha. Dus keep on writing! X

  • 27 Februari 2012 - 19:51

    Chanti:

    Jawel, ook ik ga weer reageren op je prachtige verhaaltje! Ook al heb ik je vanmiddag al gesproken op skype, toch altijd leuk om nog eens te reageren he! Want er staat weer genoeg bij dat ik nog niet heb gehoord.

    Super leuk allemaal, ik ben echt zo blij dat je daar een goeie vriendin hebt waar je op terug kunt vallen als er iets is! dat is wel echt ontzettend fijn. Party nog maar even door hoor, het is al heel wat dat je daar in je eentje, in een vreemd land, tussen de beestjes zit.. en dat je nog niet schreeuwt om het mooie/koude NEderland. en dat je nog niet schreeuwt om je lieve vriendinnekes hier die allemaal aan je denken.
    Lekker chille,lekker zonnen (niet al te bruin natuurlijk anders zijn we weer duo penotti, maar dan ben jij de zwarte haha) dat is niet de bedoeling he! En nog heeel veel zien van het land, het lijkt me zo tof!

    Ben nog steeds onwijs trots opje hoor ellebellie, dat jij dit allemaal doet.. deze 'grote'meid.. vind het allemaal heel leuk hoor, zolang het maar in NEderland is, anders ben ik maar een ontzettende schijterd. Dus ik ben gewoon trots.. en trots vriendinneke.. nou wat wil je nog meer? hahaha.

    Daar gaat je zelfvertrouwen toch wel een beetje van omhoog he!

    Oohh.. mijn laatste vraag..
    nog een toiletje gevonden? hahahaha

    Kussssss <3

  • 27 Februari 2012 - 20:40

    Piccadil :

    Hee Circus !!

    Ik hoef niet te vragen hoe het met je is, want zo te lezen is het daar helemaal geweldig en wil je voorlopig nog niet naar huis (dat komt goed uit, want je kan voorlopig ook nog niet naar huis ;)). Je roos is inderdaad erg mooi geworden joh! En wat balen dat Janneke al weer naar het ziekenhuis moet, moet jij toch ook niet eens serieus naar je bulten laten kijken? Kan nooit echt lekker zijn lijkt me, al dat krabben en dan die gekke beestjes daar allemaal! Mama vraagt zo ongeveer 3x per dag of ik ze de foto's op je facebook nog even mag zien, dus ik heb ze maar op je laptop opgeslagen, dan kan ze het voortaan zelf :D. Ik ga nog even gtst gemist kijken, heb net lekker bij MJ gegeten en daarna zijn we fanatiek gaan sporten, dus hier in Zeeland is het ook al helemaal als thuis! Doei doei Tot je volgende verhaal en tot op skype! XxX je zus

  • 27 Februari 2012 - 22:01

    Marjon:

    Hoi meiske,

    Wat is het weer leuk om je verhalen te lezen , ik geniet ervan en ook van alle lieve reacties.
    Ik heb je roos en de dino op je facebook gezien , inderdaad ontzettend leuk.
    Hier hebben jullie echt iets moois achter gelaten.
    Hier kunnen de lieve knderen elke dag van genieten.
    Dit lijkt me een heel zinvolle tijdsbesteding.
    Maar het lesgeven de komende week zal ook erg speciaal zijn vooral omdat je weet dat ze er echt iets van opsteken.

    Maar eerst maar eens terug naar je weekend belevenissen in Bangkok, heel bijzonder dat jullie zo'n leuke club hebben en dan natuurlijk vooral Janneke waar je het zo goed mee kan vinden ,en het nieuwe meisje Cecile die inmiddels al weer weg is .
    Het is natuurlijk een komen en gaan van mensen , de een blijft lang en de ander is op doorreis .
    Leuk dat een ieder zo zijn eigen doel heeft.
    Maar het betekent wel dat je steeds afscheid moet nemen van leuke mensen .

    Niet normaal dat je Daniel van Alkmaar tegenkwam , je weet toch niet wat je ziet , lijkt me zooo bijzonder!!
    Ook echt leuk dat je daar al mensen gaat kennen alsof je er al maanden bent lijkt wel.
    Goed joh dat je iets sportiefs bent gaan ondernemen , zo zie je nog eens wat , echt niet normaal , je kijkt vast je ogen uit, het is zo lastig voor te stellen voor ons, ik kijk wel heel goed naar jouw foto's en probeer me dan voor te stellen dat jij daar gewoon tussen loopt .Is wel een beetje lastig hoor!!
    Wat een verschil zie je op 1 middag , oude hutjes waar mensen wonen , mooie villa's, prachtige tempels , goed dat je de raad van Anja hebt opgevolgd. Dus je had ze toch nog niet allemaal gezien?
    Maar jullie lift naar de twin house spant wel de kroon, nu kan je in ieder geval zeggen dat je weleens in een politiebusje hebt gezeten en dan nog wel in Bangkok.
    Dan lig je toch dubbel van het lachen denk ik.
    Die Thaise gids met het Belgische accent , lijkt me ook heel maf om te horen.

    Wat vervelend voor Janneke dat ze zo'n last blijft houden van de muggenbulten , wel fijn dat je met haar meegegaan bent naar het ziekenhuis , en wat een goed advies van Phil dat jullie beter konden chillen aan het zwembad , ik hoop niet dat dit een straf voor jullie was , hmm. Ik hoop dat het voor Janneke geholpen heeft.
    Nog eventjes en dan is het weer dag bij jullie, dan vertrekken jullie naar het schooltje om Engelse les te geven, ik hoop dat het gaat lukken , heel veel plezier toegewenst !

    Geniet van alles wat op je pad komt ,( behalve van die muggen) en maak er weer een mooie zinvolle week van.
    Ik leef weer met je mee , dikke kus , je moedertje.
    Tot gauw weer!!!! xxxx.

  • 28 Februari 2012 - 09:52

    Cecile:

    Ahh leuk verhaal! En ben super trots op jou en Janneke dat jullie de fietstocht zowaar hebben volgehouden na de wilde party ;) respect! :D succes met teachen nog! Hopelijk gaat het snel beter met J! xx

  • 28 Februari 2012 - 20:32

    Nielke Nissen:

    Hoi Ellen,

    We stonden weer eens met de hele buurt op straat dit weekend en hoorde van je moeder en van Laura dat je je reis een beetje kunt volgen. Laura heeft me de link doorgestuurd. Wat leuk om te lezen allemaal. Wat een ervaringen leuk hoor!

    Geniet ervan!

    Lieve groetjes

    Pieter, Nielke Ties en Wout

  • 29 Februari 2012 - 09:21

    HANNIE:

    Hoi Ellen,
    ik ben maar eens gaan lezen hoe t hou allemaal vergaat daar in dat vreemde land!
    Zo te lezen ben je er al aardig thuis. Geniet en leer er maar veel van, dat zal jou best wel lukken.
    Ik lees af en toe eens even mee met je ongelofelijke reis.

    Groetjes van Hannie(de moeder van Brenda) ;-)

  • 03 Maart 2012 - 10:14

    Jan En Lia:

    Hoi Ellen,

    Wat weer een heftige week heb je achter de rug. We lezen in ieder geval dat het je prima bevalt. Hou wel die muggebulten in de gaten want een infectie heb je zo opgelopen.
    Veel succes met de Engelse lessen en tot de volgende keer.

    Groetjes,

    Lia en Jan

  • 03 Maart 2012 - 18:50

    Nard:

    hallo ben ik weer was er even tussenuit leuke foto's gezien tot over 69 dagen

  • 03 Maart 2012 - 22:06

    Michelle:

    Hey Ellen,

    Hoe is het met jou? Je moeder heeft zojuist je blog erbij gehaald en heb met veel bewondering gelezen wat je daar allemaal uitspookt. Heel gaaf! Ik begreep dat je nu twee weken vrij bent en nog wat verder gaat reizen.

    De foto's op je blog zien er mooi uit. Ben wel heel benieuwd naar de muurschildering, die roos. Ik hoorde van Marjon dat die heel mooi gelukt is!

    In ieder geval nog heel veel plezier daar!

    Groetjes van iedereen hier in de ruimte (mama viert vandaag haar verjaardag dus iedereen zit hier bij ons thuis).

    Liefs Michelle, en je moeder

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Actief sinds 22 Dec. 2011
Verslag gelezen: 387
Totaal aantal bezoekers 39032

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2014 - 22 December 2014

Internship in India, Auroville

03 Februari 2012 - 12 Mei 2012

Goodlife in Thailand

Landen bezocht: