living the good life - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ellen Bever - WaarBenJij.nu living the good life - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ellen Bever - WaarBenJij.nu

living the good life

Door: ellendebever

Blijf op de hoogte en volg Ellen

06 Maart 2012 | Thailand, Bangkok

Ik ga het even kort houden.
Wil alleen even laten weten dat ik nog leef, dat alles goed met me gaat en dat ik heeeeeerlijk aan het relaxen ben op het strand deze week. Ik ben nu op Ko Tao, erg mooi eiland met van die chille lounge bedden, kussens, kaarsjes, fakkels, lampionnen, muziekje. PERFECT kan ik je vertellen.

Ik ben hier nu met Janneke, erg gezellig met z'n tweeen. Vandaag hebben we een snorkel tour om het eiland gedaan. Mooie dingen gezien onderwater :). Morgen vertrekken we naar Koh Samui waar we ons gaan voorbereiden op de fullmoon party op koh phang-nan. Blijkt allemaal een heel heftige party te zijn, we zullen het donderdag meemaken!! Heb er iniedergeval erg veel zin in.


De laatste week in de twinhouse was nog erg gezellig!!! Maandag waren we dus niet naar teaching project gegaan. Dinsdag ben ik wel gegaan, janneke was nog steeds ziek helaas. Het was echt een hele ervaring. In het begin vond ik het best eng eigenlijk, maar de klas waar we mee begonnen was heel leuk. Class 6, echt mijn lievelings klas. De rest van de week ook nog les gegeven aan de hogere klassen, die waren wat minder gemotiveerd helaas. Ze deden voornamelijk niks en dat was lichtelijk frustrerend. Nou, weet ik ook eens hoe het voelde voor onze leraren op de middelbare als onze klas weer eens mega druk was.
Best veel geleerd van deze week, vond het les geven tot mijn verbazing nog leuker dat ik had kunnen denken. Ging er met plezier heen.

Ook hebben we deze laatste week nog erg gezellige avonden gehad in de bar. Iemand kwam op het idee om circle of death (drankspel) te gaan spelen. Goeie avondjes waren dat! Vrijdag middag naar Bangkok vertrokken met Janneke, martin en Vincent. Het was erg druk in bangkok waardoor we eerst geen hostel konden vinden. Liep ik daar met m'n backpack en 37 graden door bangkok, geen pretje hoor! Uiteindelijk hebben we onszelf maar beloond met een iets luxer hotel :D
Laatste avondje bangkok met twinhouse mensen was heeeeeel erg geslaagd.
De volgende dag heb ik afscheid genomen van de laatste mensen en zijn janneke en ik naar ko tao vertrokken. Het was een mega lange reis van 16 uur, maar opzich raak ik er al aan gewent. Verplaatsen van A naar B duurt hier nu eenmaal super lang. Toen we hier aankwamen ging het kei hard regenen en zagen we op het weerbericht dat het deze hele week niet echt lekker weer zou worden hier. Nou wij al behoorlijk chagerijnig natuurlijk, want als het hier regent kun je gewoon helemaal niks. De hut waar we in slapen is niet bepaald een plek waar je de hele dag door wilt brengen namelijk. Gelukkig heeft het na die dag niet meer geregent en liggen we nu gewoon heel de dag bruin te bakken :)

jaja, living the good life.

  • 06 Maart 2012 - 15:18

    Judith:

    Ach, ellen, ik ben zo jaloers op de temperatuur die jij daar hebt. Hier is het zo druilerig :( En jij ligt heerlijk te bakken.... Kijk je uit dat je niet pikzart terugkomt naar NL, want dan herkennen we je niet meer!! :)

  • 06 Maart 2012 - 15:28

    Lia En Jan:

    Hoi ellen,

    Als wij je verslag lezen, zouden we bijna medelijden met je krijgen. Een dagje regen! Het zal wat. Gelukkig is het lesgeven je wel bevallen. Weet je ook eens wat het voor het onderwijspersoneel betekent om voor een klas pubers te staan!
    Nog een fijne tijd in Ko Tao en hou je haaks.

    Jan en Lia

  • 06 Maart 2012 - 15:30

    Ton:

    Nou eindelijk een dagje gewerkt en dat nog wel als "leraar" ...!!! De rest is tot nu toe een mooie vakantie geweest als ik alles zo lees. Maar ik denk dat leraartje spelen je goed gaat bevallen. Dan kunnen we nu dus al definitief afspreken dat als je weer thuis bent, jij mijn baantje gaat overnemen op school en ik van mijn pensioen ga genieten. Ik verheug me er nu al op.
    Bedankt voor het "aanbod" dat ik graag accepteer.
    Dus ga nog even door met je "vakantie" want "leraar" is een zware baan waar je fris aan moet beginnen. Veel plezier verder.
    groetjes Ton en Elly

  • 06 Maart 2012 - 16:27

    Lau:

    Schatje! Wat klinkt het toch allemaal heerlijk! Niet te bruin hea:o dan lijk ik nog witter bij jou:p. Wat leuk dat je les hebt mogen geven.. Jaloers!!!:D echt gaaf! Ik stuur snel weer een update via de mail hoor^^ geniet van je vrije weekje:) een dikke kus uit het warme Holland! ( jaja alweer 5 graden boven nulXD zucht)
    Xxxxxxxxxxx

  • 06 Maart 2012 - 18:08

    Wally:

    Het klinkt allemaal weer erg goed Ellen.
    Het was leuk om te lezen wat je allemaal hebt meegemaakt in het verre Thailand.
    Groetjes van de buurvrouw.

  • 06 Maart 2012 - 18:30

    Marit:

    Ik ga het 'ook' even kort houden. Haha, sukkeltje. Gisteren bij FNV was echt geweldig. Ik heb je foto's laten zien aan Bert en Wim en ze lagen echt helemaal dubbel om die foto dat jij, Alex en Janneke op dat trapje lagen. Wat er zo bijzonder aan vonden, weet ik niet precies. Maar zij vonden het in ieder geval erg grappig! Ze wisten ook meteen dat de middelste Alex was, terwijl je alleen z'n benen zag. Beetje apart, haha.
    Ik kan me zo niet voorstellen dat je gewend raakt aan zulke lange reizen, want 16uur is niet niks. Waarschijnlijk vermaak je je tijdens die reizen ook gewoon enorm, omdat je allerlei nieuwe dingen ziet en omgeving ziet wat je volstrekt onbekend is. Ik kan het ook mis hebben natuurlijk en zijn die reizen mega saai. Maar dat stel ik me er zo bij voor.
    Dat zonnen van jou! En jij wordt al zo snel bruin. Dat gaat niet goedkomen hier in Nederland hoor. Dan wordt je gewoon als een donkere buitenlander gezien. In ieder geval door mij wel!
    Dat je jezelf hebt getrakteerd op een wat luxer hotel, begrijp ik volkomen. Je hebt het natuurlijk wel zwaar daar hè, en af en toe moet je jezelf verwennen. Ik geef je groot gelijk!
    Nice dat je lesgeven zo gaaf vond. Lijkt mij echt helemaal niks. Maar jou heeft dat ook nooit aangetrokken. Dus misschien is het wel gewoon leuk! Wie weet beland jij straks ook weer op het Newman, net als Gertje. Zou toch gek zijn.. Haha.
    The circle of death.. Klinkt alsof we dat heeel snel moeten gaan uitproberen als jij terug bent!
    X

  • 07 Maart 2012 - 20:02

    Anja:

    Hoi Ellen,
    Af en toe krijg ik het idee dat je daar vooral aan het vakantie vieren bent. Overigens gun ik je dat wel hoor!!
    Ik was zeer positief verrast dat je het lesgeven leuker vond dan je dacht. Ik ben wel benieuwd hoe je die ongemotiveerde leerlingen aan hebt gepakt. Ik houd me aanbevolen voor tips!
    Door dit soort ervaringen leer je natuurlijk jezelf ook weer op een andere manier kennen, nietwaar?
    Ja, dat reizen in al die Aziatische landen is nooit leuk, veel te lang en lang niet altijd comfortabel. Maar ja, een verblijf op een Ko is dan wel een prima beloning na dat afzien.
    Weet je Ellen, dat wij dit soort landen altijd "behelp-landen" noemen? Je begrijpt nu waarom. Maar inderdaad, de mensen, het eten, het klimaat en in jouw geval: het chillen, de zwembaden, de feestjes aan de bar, maken veel goed.
    Jouw vorige verslag van Bangkok was ook erg leuk. Dat fietsen was een goed idee: je hebt nu een goede indruk gekregen van de hoofdstad en de directe omgeving.
    In Changmai hebben wij een brommertje gehuurd en toerden zo rond als Jut en Jul (met helm, zie je het al voor je: ik achterop).
    Jammer dat Janneke ziek is, heb jij nog nergens last van (behalve van de muggen)?
    Blijf goed uitkijken wat je eet en drinkt, dan hoeft het echt niet fout te gaan.

    Ik kijk weer uit naar je volgende verslag, Ellen.
    Dikke kus,

    Anja

  • 08 Maart 2012 - 10:49

    Chanti:

    Ja dat zijn we niet van mij gewend zo'n late reactie, maar toch ga ik maar weer even reageren op je leuke blog. (Dat vind je moeder zo leuk, hihi. Als je dit leest Marjon, hier komty weer.haha)

    Leuk al die verhalen maar weer, maar inderdaad wel een beetje kort hoor! Dat kan echt niet, volgende keer eis ik weer een verhaal waar je u tegen kan zeggen. hihi! Leuk adt je nu op dat eiland bent. en ook heeeeeeeeel fijn dat het toch niet regent... je zou maar regen hebben he (Nederland bestaat uit regen.) Duss.. jij moet echt gaan wennen straks als je weer in nederland bent. Dan ben ik e bleekscheet en jij de bruine poeper! bahbah.... Ik denk dat ik maar even een zonnebankje ga pakken...

    Heb jij mijn e-mail nog gelezen eigenlijk? Zonee. zou je dat misschien even willen doen, want het is wel belangrijk voor mij.

    Dikkee kus
    Pas goed op jezelf..

    and like I said: Tackle al het ongedierte.

  • 08 Maart 2012 - 11:07

    Sant:

    Hee Lo,

    Wat fijn dat je het daar goed naar je zin hebt! Ik hoop dat ze je in het volgende girls home wel wat meer afbeulen hoor haha. Ik zeg tegen iedereen dat jij 'vrijwilligerswerk' aan het doen bent in Thailand, maar ik kan er beter van maken dat je lekker lang vakantie viert :D! Veel plezier bij je fullmoon party straks!! En kijk echt uit hoor, die parties zijn killing!! En dat bedoel ik letterlijk! Blijf bij elkaar en niks aanpakken van een ander !!!

    Maar toch veel plezier haha!!

    @Chanti, zo hard regent het hier toch helemaal niet?! Ik heb het in 4 weken pas 1x zien regenen!! Maar dat ligt natuurlijk aan het mooie zonnige Zeeland ;)

  • 08 Maart 2012 - 20:51

    Marjon:

    He meisje ,
    heerlijk om weer wat van je belevenissen te lezen, ik ga het ook kort houden.
    Ik ga voor de verandering eerst op de andere reageren , Chanti, het was weer leuk om te lezen hoor!!
    Volgende keer natuurlijk wel de eerste zijn, nee hoor meid ik snap dat je hard aan het leren bent!
    Sandra , dank voor je adviezen wat betreft de party, heel fijn dan hoef ik dat niet te doen! Klinkt toch net effe anders als een moeder dat doet.

    Sorry Ellen maar dit moest even, maar nu reactie op jouw verslag, ik vind het ook erg verrassend te lezen dat het lesgeven je goed bevallen is.
    Dit loktte natuurlijk wel reactie uit bij je familie , hoe kan het ook anders.
    Maar erg leerzaam om het eens van de andere kant te ervaren en dan ook nog eens Engelse les geven , petje af hoor!
    Maar waren jullie weleens megadruk dan op het Newman ? Nooit gedacht!!!!
    Wat bijzonder om voor zo'n klas Thaise kindjes te staan , echt een ervaring.

    Geweldig dat jullie het zo leuk hebben gehad in het twinhouse , fijn dat er een bar aanwezig was zodat je s'avonds vermaak had in de buurt .
    Ik kan me voorstellen dat het afscheid van de twinhouse mensen in Bangkok best moeilijk was , je bouwt best snel een band op met mekaar, maar heel gezellig dat jullie daar in het weekend allemaal naartoe gaan.
    Het afscheid komend weekend met Janneke zal helemaal zwaar zijn , jullie zijn vanaf dag 1 met mekaar opgetrokken, echt heel bijzonder dat jullie gelijk een klik hadden.
    Maar jullie gaan binnenkort jullie eigen weg ook dat gaat weer goedkomen , jij zal in Chiang Mai weer nieuwe mensen ontmoeten, sowieso ken je Joleine al een beetje en Janneke onmoet weer nieuwe mensen in het twinhouse.
    Succes lieve meiden , hou de tissues maar bij de hand!

    Wat ben je toch een lange tijd onderweg om van a naar b te gaan , maar dan zit je wel op een mooi eiland , die eerste dag regen krijg je er gewoon bij .
    Maar ik begrijp dat jullie nu volop van het lekker weertje genieten en van de mooie omgeving.
    En jullie hebben nu ook een leukere overnachtingsplek vertelde je , niets mis mee lijkt me zo.
    Ik ben het wel een beetje met Sandra eens , dat het moeilijk uit te leggen is wat vrijwilligerswerk inhoudt als mensen ernaar vragen, het lijkt deze eerste weken toch een beetje op een soort van vakantie .
    Ik verwacht dat dit strakjes in het noorden wel meer op werken lijkt als je 6 weken naar het weeshuis gaat, maar goed we zullen het meemaken.
    Ik vind het alleen maar super voor je dat je veel ziet en meemaakt daar gaat het uiteindelijk ook om.
    Veel plezier nog op het eiland en goeie reis weer naar Bangkok.
    Volgens mij heb ik het toch niet zo kort gehouden , maar ik sluit af met de woorden , ga door met living the good life !!!!

    Dikke kus Moetie.

  • 11 Maart 2012 - 16:12

    Nard:

    hier was het vandaag ook heerlijk weer niet zo heel warm maar wel lekker ik heb met papa gezaaid saaaaaaaaaaaaaaaaaii :):):):):):)(:(:

  • 11 Maart 2012 - 21:07

    Linda Koolen:

    Hee Ellen!

    Zo te lezen en aan de foto's te zien heb je het prima naar je zin daar! Helemaal top!
    Lekker temperatuurtje, lekker weertje, lekker eten. Wat is het toch een lekker land he!
    Geniet er nog van, want voor je het weet is het weer voorbij en zit je in het saaie Nederland!

    X linda

  • 21 Maart 2012 - 21:26

    Marjon:

    Hoi Liz, alles nog onder controle in het verre Thailand??
    Hopelijk lezen we weer snel van je belevenissen in het mooie Chang-Mai.
    Liefs, je moedertje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Actief sinds 22 Dec. 2011
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 39014

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2014 - 22 December 2014

Internship in India, Auroville

03 Februari 2012 - 12 Mei 2012

Goodlife in Thailand

Landen bezocht: